Italské studio Milestone přichází s dalším dílem MotoGP. Letošní ročník kromě všech oficiálních jezdců a tratí sezóny 2024 pro kategorie MotoGP, Moto2 a Moto3 nabídne FIM Enel MotoE World Championship a několik zajímavých novinek.

„Cílem videoherní série MotoGP je přinést zážitek, který dokonale odráží emoce skutečných závodů, a pokračovat v přidávání funkcí, které komunita nejčastěji požadovala. Po loňském zavedení dynamického počasí a závodů Flag-to-Flag se hráči MotoGP 24 ještě více přiblíží skutečným závodníkům díky přidání trhu jezdců a stewardů,“ uvádějí vývojáři v tiskové zprávě.

Vývojáři se inspirovali nečekaným přestupem Marca Márqueze z týmu Repsol Honda do nezávislého týmu Gresini Racing MotoGP s Ducati. Stejné příběhy se budou moci odehrávat i v MotoGP 24. Hra obsáhne trh jezdců, který jim otevírá nekonečné možnosti přesunu do jiných týmů.

„To znamená, že každá sezóna začne s jinou soupiskou a hráči budou soutěžit nejen o vítězství v závodech a šampionátech, ale také o to, aby našli nové místo nebo si udrželi to stávající. Lajky a odpovědi na fiktivní sociální síti budou dokonce podněcovat fámy o možných přestupech jezdců,“ vysvětlují.

Další novinkou jsou stewardi. Ti budou monitorovat závody a všechny tréninky během víkendu. Jejich úkolem je penalizovat a trestat hráče a umělou inteligenci na základě jejich chování na trati. Od prostého varování přes penalizace za vyjetí z dráhy a příkazu k puštění soupeře za sebou před sebe v případě neférového předjetí až po vymazání kvalifikačního času. Nezodpovědná jízda bude mít ještě větší dopad na rivalitu s ostatními jezdci.

Třetí novinkou je systém adaptivní obtížnosti. Systém dynamicky upravuje obtížnost soupeřů na základě výkonu hráče a přizpůsobuje obtížnost hry dovednostem každého hráče. MotoGP 24 nabízí skvělý herní zážitek všem, od začátečníků až po profesionály.

Podstatným vylepšením se pochlubí také umělá inteligence a fyzika. Umělá inteligence byla vylepšena tak, aby kopírovala přístup skutečných jezdců k závodění. Bývalí mistři světa budou využívat své zkušenosti a vyčkávat, než udeří vítězným předjetím. Nováčci se budou chtít ukázat hned od začátku. Co se týče herní fyziky, byl navržen nový elektronický systém ladění, který lépe zvládá nájezdy a výjezdy ze zatáčky, zlepšuje rozložení výkonu a kontroluje prokluz zadního kola a tendenci motocyklu stavět se na zadní. Dalším důležitým aspektem je správa pneumatik, která byla přepracována tak, aby zajistila výkon všech směsí pneumatik na různých tratích a zároveň zachovala odlišný pocit z každé pneumatiky.

Online část MotoGP 24 bude obohacena o LiveGP Championships (nebude na Switchi), nový multiplayerový režim pro nejsoutěživější hráče. Ti budou mít za úkol stoupat v celkovém žebříčku šampionátu získáváním bodů v každé LiveGP, které se zúčastní. Cross-play (není na PC a Switchi) umožní fanouškům vyrazit na trať a soutěžit bez ohledu na platformu a generaci konzole, a to hned od prvního dne. Navíc je pro PlayStation, Xbox a PC potvrzena lokální rozdělená obrazovka pro dva hráče, která umožní výzvy bok po boku s přáteli.

Součástí budou ještě čtyři editory pro helmy, nálepky, závodní čísla a nášivky. Vaše výtvory budete moci sdílet s dalšími hráči na PC, PlayStationu a Xboxu.

MotoGP 24 vyjde 2. května/máje 2024 na PC, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X|S, Xbox One, Nintendo Switch.