Italské studio Milestone na trh uvedlo MotoGP 24. Nejnovější kapitola oficiální videohry MotoGP přináší trh jezdců. Tím plní jedno z nejdéle očekávaných přání komunity.

Díky trhu jezdců mají jezdci všech kategorií možnost měnit týmy, včetně postupu mezi třídami. Hráči se tak dočkají aktualizace soupisek v každé herní sezóně a každý rok najdou nové vzrušující výzvy a scénáře, které mohou zažít. Možnosti jsou nekonečné, protože jak umělá inteligence, tak hráči mohou být v průběhu sezóny vybráni, aby změnili tým na základě svých výkonů na trati. Navíc trh jezdců přináší dynamiku skutečných jednání, kdy volby závodníků řízených AI budou určovány nejen aktuálními hodnotami ostatních na startovním roštu, ale počítat se budou i budoucí perspektivy. Pokud například tým ze středu tabulky bude dosahovat stabilně přesvědčivých výkonů, které poukazují na to, že je na vzestupu, může mít šanci podepsat špičkového jezdce, přestože není bezprostředním uchazečem o titul.

Důležité je, že trh jezdců doplňuje zlomové body, rivalitu a fiktivní sociální síť představenou v minulém roce, aby vytvořil cestu, která se točí kolem výkonů a rozhodnutí jednotlivých hráčů. Trh jezdců bude takovou filozofii následovat a podtrhávat; vývoj rivalit i lajků a odpovědí na fiktivní sociální síti budou nahrávat zvěstím o možných budoucích přestupech, které budou hráči moci sledovat prostřednictvím speciálního menu režimu kariéry.

Aby se herní zážitek ještě více prolnul s reálným závoděním, představuje MotoGP 24 také stewardy. Ti budou po celý víkend dohlížet na závody a všechny měřené tréninky. Budou penalizovat a trestat hráče i umělou inteligenci na základě jejich chování na trati. Od prostého varování přes penalizace za vyjetí z dráhy a příkazu k puštění soupeře za sebou před sebe v případě neférového předjetí až po vymazání kvalifikačního času. Nezodpovědná jízda bude mít ještě větší dopad na rivalitu s ostatními jezdci.

Kromě toho studio Milestone vytvořilo nový systém adaptivní obtížnosti, který výrazně pomůže každému hráči, od nováčků až po experty. Pomocí systému adaptivní obtížnosti si můžete upravit úroveň počítačových soupeřů podle svého výkonu během závodů a kvalifikačních jízd. Plňte speciální výzvy v MotoGP Academy a zdokonalujte si jízdní schopnosti díky výuce. Pokud chcete dodatečnou podporu, zapněte si systém neurálních pomůcek, které vám pomohou se zatáčením, brzdami a plynem. Díky novým funkcím pro postižené hráče, jako je snížená rychlost hry, různé barevné palety pro barvoslepé a jednoruční ovládání, bude MotoGP™24 hrou pro všechny.

Co se multiplayeru týče, šampionát LiveGP (není na Switchi) vylepšuje online zážitek MotoGP 24. Jde o nový režim pro více hráčů vytvořený pro ty nejsoutěživější hráče, kteří překračují své limity, vyzývají ostatní a předvádějí se jako ti nejlepší. Během těchto měsíčních online turnajů budete sbírat body a šplhat po vyhrazených žebříčcích. Dostanete se na konci každého měsíce na vrchol? To záleží jen na vás.

Funkce cross-play umožňuje fanouškům hned od prvního dne vzájemné soupeření bez ohledu na platformu a generaci konzolí (není dostupný na PC a Switchi). V offline režimu je pro verze pro PlayStation, Xbox a Steam k dispozici lokální split-screen pro 2 hráče.

MotoGP 24 také popouští uzdu kreativity hráčů díky výkonným grafickým editorům, které vám umožní vyjádřit jedinečný vzhled, zatímco budete dobývat tratě. Vytvořte si personalizované závodní číslo, zadní nášivku, nálepky a přilbu. O své výtvory se můžete snadno podělit s ostatními napříč platformami díky funkci cross-play, která bude k dispozici hned od vydání hry (opět není na Switchi), a stahujte svůj oblíbený obsah.

Závody ve hře MotoGP 24, která obsahuje všechny oficiálně jezdce a tratě sezóny 2024 pro kategorie MotoGP, Moto2 a Moto3 a také mistrovství světa FIM Enel MotoE, odstartovaly na PlayStationu 5, PlayStationu 4, Xboxu Series X/S, Xboxu One, Nintendu Switch a PC.