Pokud jste někdy hráli takřka libovolnou LEGO hru od studia TT Games, pak nejspíš víte, že jednou z domén těchto titulů pro malé i velké je možnost hrát za značné množství postav. A napjatě očekávaný projekt LEGO Star Wars: The Skywalker Saga na tom nebude jinak, naopak ještě přitvrdí. Jak jsme se totiž dozvěděli díky informacím v novém čísle časopisu Official PlayStation Magazine, v kostičkové adaptaci všech devíti hlavních filmů Star Wars ságy nás čeká 300 hratelných postav, přičemž celkově máme při hraní vidět zhruba 800 unikátních figurek.

Na úplný seznam si samozřejmě budeme muset ještě počkat, nejspíš se ho dočkáme až po vydání hry. Dawn McDiarmid z TT Games však PlayStation Magazinu prozradil, že mezi hratelnými postavami bude i maličký Anzellan Babu „he-hééééj“ Frik, kterého si můžete pamatovat z deváté filmové epizody s podtitulem Vzestup Skywalkera.

Na základě dřívějších informací a starších obrazových materiálů pak můžeme počítat s tím, že mezi těmi 300 hratelnými figurami bude třeba Luke Skywalker, Anakin Skywalker, Leia Organa, Obi-Wan Kenobi, Qui-Gon Jinn, 3-CPO, Rey, Kylo Ren, BB-8, Finn, Darth Vader ve vánočním svetru (bez legrace), senátor/kancléř/senát/císař Palpatine, Mace Windu, Yaddle nebo ta zdaleka nejdůležitější postava, Gonk droid, tentokrát vypadající jako sněhulák. Hra nabídne i možnost ovládat různé lodě, například Lukův X-Wing, Razor Crest ze seriálu The Mandalorian nebo transport Odboje ze zábavního parku Galaxy's Edge.

Z dřívějška rovněž víme, že nás tentokrát čeká možnost nelineárního postupu. Jinými slovy, nemusíte začínat od první epizody, Skryté hrozby, a postupovat chronologicky. Jestliže chcete začít třeba s původní filmovou trilogií nebo sequely a ke zbytku hry se dostat později, nic vám bránit nebude. Těšit se můžeme i na cestování vesmírem, v němž na nás čekají náhodné vesmírné bitvy, možnost plnit více aktivit naráz či otevřenější prostředí, jež lze zkoumat a procházet dle libosti. Celkově se můžeme těšit na 23 planet nebo měsíců, jež nabídnou 28 unikátních lokací. Tohle všechno pak pohání nový engine. Ačkoliv jak známo, s pojmem „nový engine“ se v herním průmyslu dost plýtvá, takže bude lepší raději pro tuto chvíli počítat s tím, že v TT Games zkrátka znovu vylepšili a přizpůsobili svůj klasický engine, který pohání LEGO tituly už dlouhá léta.

Zajímavé je, že si vývojáři hodlají přizpůsobit některé příběhové momenty, u nichž měli v případě filmů pocit, že je co zlepšovat. Jako příklad uvádí McDiarmid Vzestup Skywalkera a roli Finna, která bude zjevně v kostičkové verzi deváté epizody rozsáhlejší. S jistou potřebou upravit některé věci pro potřeby hry a humoru typického pro LEGO se samozřejmě dá počítat. Sami vývojáři kupříkladu kdysi na oficiálním Star Wars webu zmiňovali souboj Rey a Kyla Rena proti Pretoriánské gardě nebo střet Kyla s Lukem Skywalkerem ve filmu Poslední z Jediů jako příklad okamžiků, jež jsou stále přítomné, ale zároveň vtipnější a odlehčenější ve srovnání s předlohou.

Tohle je ale poprvé, co jsme se dozvěděli, že vývojáři hodlají upravit nebo rozšířit příběh filmů prostě proto, že by to tak podle nich mělo být. Nicméně pro sérii není rozšiřování děje samo o sobě úplnou novinkou, stačí si vzpomenout na hru LEGO Star Wars: The Force Awakens. Ta obsahuje několik bonusových úrovní, v nichž lze zažít převážně vedlejší události předcházející příběhu samotného filmu.

LEGO Star Wars: The Skywalker Saga vyjde letos na jaře ve verzích pro PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X|S a Switch.