Magazín · Novinky · ve čtvrtek 21. 3. 2019 07:00
Konec aktivnímu zabíjení spoluhráčů v Rainbow Six Siege?
Ubisoft přichází s pravděpodobně převratným updatem do hry Tom Clancy's Rainbow Six Siege. Tentokrát se podíváme na vynalézavý a efektivní způsob, jak se zbavit hráčů, kteří chtějí zavařit spíše svým spoluhráčům než nepřátelskému týmu.
Na testovacích serverech se nám dostalo nového systému proti velmi otravnému zabíjení spoluhráčů, které se bohužel děje nejen v Rainbow Six Siege, ale snad ve všech PvP multiplayer hrách na světě. Ať už se tak stane náhodou či účelně, Ubisoft přišel se způsobem, který by mohl efektivně snížit počet zabitých spoluhráčů. Chystají se zavést takzvaný „reverse friendly fire“ systém.
Reverse friendly fire systém se zaměřuje na to, aby byl hráč škodící ostatním potrestán spravedlivě a bez výjimek. Funguje tak, že jakmile někdo zabije svého spoluhráče, všechno nadcházející poškození se odráží na jeho osobu. Jakmile tedy překročíte jistou hranici, všechny další pokusy o team kill odeberou zdraví pouze Vám. Jak často se totiž za kolo stane, že do někoho omylem střelíte? Ne až tak často… proto to zní jako velice efektivní způsob, jak zabránit trollům.
Co se týče gadgetů, které jsou individuální pro každého operátora, jejich použití v blízkosti spoluhráčů, které by mohlo ohrožovat jejich HP, vede k sebedestrukci daného předmětu, aby se předešlo nedorozuměním či účelnému útoku.
Samozřejmě nejde zabránit griefingu stoprocentně. Hráči, kteří chtějí škodit, prostě škodit budou a jistě si najdou způsob, jakým mohou tento systém obejít či zneužít. Rozhodně ale není na škodu takovým lidem byť jen o trochu zkazit zábavu.
Více o hře si můžete přečíst v našich předchozích článcích o aktuální operaci a také o crossplayi pro PlayStation 4 a XboxOne.