Studio IO Interactive je už od svých počátků svázáno se svou sérií Hitman a jejím protagonistou Agentem 47. Za posledních dvacet let nám od nich dorazilo, budeme-li počítat i ještě nevydaný Hitman 3, už 8 her spadajících do tohoto universa.

Sice mají na kontě jiné hry, jako jsou například Kane & Lynch a Freedom Fighters, ale když se řekne IO Interactive, jako první se vám vybaví Hitman. S tím, jak se nová trilogie nazvaná World of Assassination blíží ke svému konci, se studio rozhodlo svou ikonickou sérii na nějakou chvíli opustit.

Když se na to podíváme trochu podrobněji, dalo by se říct, že příběh IO Interactive je vlastně příběhem série Hitman, což pro posledních pár let platí dvojnásob. Vše začalo v roce 2016, kdy novou trilogii (World of Assassination) odstartoval reboot celé série s názvem Hitman. Hra tehdy nevydělala tolik, kolik bylo v plánu a Square Enix, které IO Interactive v té době vlastnilo, „ztratilo víru“ v sérii Hitman.

Pokud si vzpomenete, tak Hitman 2016 přišel s trochu jinou strategií co se obsahu týče. „Říkalo se tomu strategie trojského koně, jen zapojte lidi a pokud se jim to líbí, upgradují,“ řekl výkonný ředitel a spolumajitel IO Interactive Hakan Abrak. Tahle strategie se nakonec moc nechytla a Hitman 2016 nakonec skončil s „historicky nízkými prodeji - historicky nízkým začátkem.“

V květnu/máji 2017 Square Enix ohlásilo, že prodává studio IO Interactive. To se ale nakonec zmocnilo iniciativy a místo toho, aby čekalo, než je odkoupí jiná velká společnost, se domluvilo se Square Enix, vykoupilo se a v červnu 2017 se z něj poprvé v historii stalo nezávislé studio. Samozřejmě nezapomnělo ani na získání práv k sérii Hitman, která se mu povedlo vybojovat.

Byla to víra k sérii Hitman, která IO Interactive dovedla k úspěchu po získání nezávislosti. Navíc dle spolumajitele a hlavního kreativního ředitele Christiana Elverdama se Hitman 2016 ještě před vydáním druhého dílu, především díky 350 aktualizacích, dostal k 40 milionům hráčů, což se za úspěch rozhodně považovat dá.

Hitman 3, který uzavře celou World of Assassination trilogii, bude prvním titulem, který studio vydá jakožto nezávislé studio. Bohužel se ale také bude jednat o poslední Hitman hru, které se v blízké době dočkáme. Přece jen třetí díl značí konec jedné éry Agenta 47 a také jedné kapitoly samotného IO Interactive.

„Myslím, že budu brečet, jakmile to dokončíme,“ říká herní režisér Hitman 3 Mattias Engström v rozhovoru pro Game Informer. „Byla to jízda a radost na tom pracovat tak dlouho. Myslím, že nostalgie pro mě není ani tak o tom, jak se hra dělá, protože bude žít a bude živá a lidé ji budou hrát,“ dodal výkonný producent Hitman 3 Forest Swartout Large.

Přečtěte si také: Vývojáři série Hitman lákají na jejich nový projekt s licencí Jamese Bonda

V listopadu/novembri loňského roku IO Interactive oznámili, že pracují na projektu, který se bude týkat Jamese Bonda. Ten by se měl zaměřit na původ a samotný začátek příběhu agenta 007. Zajímavé je, že se bude jednat o první titul, jenž nespadá do Hitman série od Kane & Lynch 2: Dog Days, což je hra, která vyšla v roce 2010.

Jak Abrak, tak i Elverdam chápou, že jsou vnímaní jakožto Hitman studio a něco jako Projekt 007 jim dává možnost posunout se dál, nechat Hitmana na chvíli za sebou. Abrak totiž nechce, abychom IO Interactive chápali jako studio, které tvoří jen tituly z Hitman universa. Dle něj by „lidé měli přemýšlet o IO Interactive jako o IO Interactive, tvůrcích různých značek a místě kreativity, kde Hitman je rozhodně jedním z našich dětí, ale v budoucnu tu bude více dětí. A jedním z nich je 007.“

Vůbec se ale nemusíte bát, že se v budoucnu už nikdy nedočkáme nové Hitman hry. To potvrdil Elverdam, který řekl, že příchod nové éry rozhodně neznamená konec série Hitman.

NOVINKY K HITMAN 3

Kromě toho, že se IO Interactive pochlubili s tím, jak to bylo se sérií Hitman v posledních pár letech, se objevily nějaké další informace k poslednímu dílu trilogie - Hitman 3.

S příchodem nejnovějšího dílu série vám bude na celou trilogii stačit pouze 100 GB volného místa, což je dost značné zmenšení, jelikož v tuhle chvíli vám jen Hitman 2, se vším svým obsahem, zabere cca 150 GB.

„Podařilo se nám výrazně snížit velikost hry. Všechny tři hry s veškerým obsahem zabírají přibližně 100 GB. Největší výhry jsou díky správě dat a struktuře souborů a způsobu, jakým dodáváme hru, abychom mohli odstranit duplicitní data. U textur používáme také novější a lepší kompresi - to také pomáhá.“

Přečtěte si také: Hitman 3 v úvodním filmečku

Kromě toho, že se uložišti na vašem počítači či jiném zařízení dost ulehčí, se můžete těšit i na zkrášlení grafiky Hitman 1 a 2. Engine hry byl totiž vylepšen o screenspace reflections, což je funkce, která je navíc kompatibilní s prvními dvěma díly trilogie a umožňuje tak vylepšení značného množství povrchů.

Hitman 3 vychází již 20. ledna/januára a užít si ho budete moci na PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X, Stadia a na PC.