Jens Andersson, vedoucí designér v MachineGames, přišel se zajímavou úvahou o Game Passu a chování hráčů. Předplatitelská služba podle něj představuje obrovskou příležitost vyzkoušet nové tituly bez dalších nákladů. Pro vývojáře to ale znamená i zcela novou výzvu, a to nejen po stránce designu.

Andersson v rozhovoru pro The Game Business vysvětlil, že při tvorbě her určených od prvního dne pro Game Pass je nutné počítat s odlišným chováním publika. Stejným způsobem vznikalo i akční dobrodružství Indiana Jones and the Great Circle.

„Lidé si hru spustí, hrají pět minut a zase ji vypnou. Víme o tom a musíme s tím počítat,“ řekl. Podle něj je klíčové nastavit správné tempo hned od začátku – zaujmout, ale zároveň nepřizpůsobit celou hru jen krátkým úsekům. Důležité je, aby si hru užili i ti, kteří se dostanou až na samotný konec.

Tvůrci se navíc museli vypořádat s další překážkou. I když je Indiana Jones ikonickou značkou, pro mladší generaci už filmy nejsou tak známé. Proto se rozhodli vytvořit dosud nejpřístupnější hru ve své historii – takovou, která dokáže oslovit nováčky, ale zároveň nabídne dostatek hloubky i dlouholetým fanouškům.

„Byla to naše největší priorita, aby úvod do hry působil silněji a byl přívětivější než kdykoli dřív,“ uzavřel Andersson.

Hra Indiana Jones and the Great Circle je dostupná pro PC, Xbox Series X/S a PlayStation 5. Dnes vychází příběhové rozšíření s možností navštívit podzemí Říma a odhalit největší tajemství italské metropole. V roce 2026 pak bude dobrodružství dostupné na Nintendu Switch 2.