Magazín · Novinky · v úterý 24. 10. 2023 10:23
Hráči se bojí optimalizace Alana Wakea 2. Remedy uklidňuje
Bude to posun ve vizuální kvalitě, nebo jen vývojáři neodvedli dobře svou práci? Fanoušci Alana Wakea 2 jsou nervózní a převládá u nich strach, aby dlouho očekávaná hra neměla špatnou optimalizaci. Vedou je k tomu vysoké systémové požadavky PC verze, absence 60 snímků za sekundu na Xboxu Series S a málo informací o tom, jak hra poběží na Xboxu Series X a PlayStationu 5.
Podle dostupných průzkumu hardwaru si pouze 7 % uživatelů Steamu zahraje Alana Wakea 2 v nativním rozlišení 1080p při 60 snímcích za sekundu na vysoké grafické nastavení. Na první pohled to zní hrozivě a internetem se šíří panika. Na druhou stranu je to v případě vypnutí DLSS nebo FSR2. Když započítáme techniku škálování, tak na toto nastavení si zahraje přibližně 18,73 % hráčů.
Zdroj: Remedy EntertainmentAlan Wake 2 se dočká i bezplatných DLC
Procenta vycházejí z průzkumu hardwaru mezi uživateli Steamu. Průzkumy nemusejí být přesné, protože ne každý se jich účastní. Také je nutné zmínit, že Alan Wake 2 bude v PC verzi dostupný pouze na Epic Games Store. Ještě je nutné počítat s absencí podpory předchozí generace grafických karet (řada GTX 10, RX 5000) a nutností mít SSD.
Hráči tiše doufají, že ve finském studiu Remedy vědí, co dělají a hra dokáže ospravedlnit vysoké nároky. Mezitím se šéf komunikace Thomas Puha snaží uklidnit konzolové hráče. Podle něj si tým dal záležet na konzolových verzích, hra má být dobře optimalizována pro PS5 a Xbox Series a hráči se mohou těšit na fantastický zážitek s neuvěřitelnou grafikou a plynulým výkonem.
Folks worrying about the console versions of AW2... smh and I am smiling. As I've said, we've taken great care on consoles, focused on those. I think most of you will be very positively surprised.
— Thomas Puha (@RiotRMD) October 23, 2023
Jak víme z dřívějška, Alan Wake 2 byl od samotného začátku vytvářen s důrazem na grafiku a atmosféru. Základem pro Remedy je 30 snímků za sekundu, ale na PS5 a Xboxu Series X nabídnou i výkonnostní režim. O něm Puha dříve prohlásil, že je solidní. Už ale nepotvrdil, že hra poběží stabilně při 60 fps.
Pokud budete hrát na PlayStationu 5, tak titul podporuje DualSense. Přes ovladač má být možné například vnímat déšť. Přes spouště budete mít jiné pocity z každé zbraně, zcela odlišná bude takto střelba z brokovnice a kuše. Dobrou zprávou je využití adaptivních spouští a haptické zpětné vazby také u PC verze, za předpokladu, že budete hrát přes ovladač DualSense.
Pravdu o optimalizaci Alana Wakea 2 se dozvíme už ve čtvrtek, kdy ve tři odpoledne padá embargo na recenze. Hra samotná vyjde 27. 10. na PC (Epic Games Store), Xbox Series X|S a PlayStation 5, a to pouze digitálně. Hra se odemkne v 6 ráno.