Na internetu si vývojáři hlasitěji stěžují na Xbox Series S. Méně výkonná konzole jim komplikuje práci. Vrásky přidělala finskému studiu Remedy při práci na hororové akci Alan Wake 2.

Šéf komunikace Thomas Puha v nedávném rozhovoru přiznal problémy při optimalizaci. Už dříve potvrdil, že hra na Xboxu Series S poběží pouze při 30 snímcích za sekundu, zatímco na Xboxu Series X a PlayStationu 5 nebude chybět výkonnostní režim. Stále ale nepotvrdil stabilních 60 FPS.

Puha o problémech otevřeně promluvil v epizodě Next-Gen Console Watch od IGN. Za viníka všeho označil grafický čip a nedostatek paměti. U Alana Wake 2 nestačilo snížit rozlišení a vypnout náročné efekty. V Remedy museli sáhnout hlouběji, což se odrazí na celkové vizuální stránce. Přesto má hra na Xboxu Series S vypadat dobře a poběží při 30 FPS. Pokud si chce někdo užít lepší podívanou, musí si vybrat výkonnější herní stroj.

Samozřejmě mají vývojáři také problém optimalizovat hru na jednotlivé počítačové sestavy. Tady si je ale Puha jist tím, že hráči na slabších počítačích nemají taková očekávaní a vědí, že hra na nich nebude vypadat úžasně. Na konzolích je to ovšem jiné a jejich uživatelé mají mít vyšší nároky na kvalitu.

Xbox Series S trápí také Larian Studios v případě Baldur’s Gate 3. Kvůli němu musela být hra pro Xbox odložena a Microsoft musel trošku ustoupit ze svých zásad. V nich totiž má, že titul musí na Series S a Series X mít stejný obsah. U Baldur’s Gate 3 ale dělá problém kooperativní hraní na rozdělené obrazovce. To nakonec bude dostupné pouze na Xboxu Series X.

Xbox Series S se ukazuje jako stále větší překážka. Některá studia se mají snažit přesvědčit Microsoft, aby mohla hru vydat pouze na Xbox Series X. Technologický gigant ale o tom nechce nic slyšet. To se mu nedivíme, protože slíbil stejné hry pro obě konzole současné generace. Navíc dle neoficiálních informací se Series S prodává výrazně lépe.

„Chci zajistit vydávání her na obě platformy. To je náš úkol jako vlastníka platformy. K tomu jsme se zavázali společně s našimi partnery,“ řekl dříve Phil Spencer, vedoucí herní divize Microsoftu. Předtím šéf Xbox Game Studios Matt Booty připustil, že vývoj pro Series S společně se Series X, PS5 a PC znamená více práce. Do budoucna zůstává optimistou a naznačuje, že se vývojáři lépe přizpůsobí hardwaru a vývoj bude plynulejší. Při tom pomohou i specialisté z Xboxu, takové má každá platforma.

Alan Wake 2 vyjde 27. 10. letošního roku.