Todd Howard se Starfieldem není jediný, kdo se v poslední době rozhodl upřednostnit vizuální stránku a atmosféru před snímkovou frekvencí. Stejně jako Bethesda Game Studios se rozhodlo i finské studio Remedy, byť u Alana Wakea 2 přesto nabídnou výkonnostní režim. Ten na konzolích PlayStation 5 a Xbox Series X umožní zahrát si napínavé, temné a akční dobrodružství při vyšší snímkové frekvenci.

„Hra byla od začátku vytvářena jako zážitek v 30 snímcích za sekundu se zaměřením na vizuální stránku a atmosféru, ale nějakým způsobem se nám podařilo zahrnout solidní režim Performance. O podrobnostech si povídáme později,“ uvedl šéf komunikace Thomas Puha na sociální síti X.

Otázkou je, kolik to bude. Většinou tento mód vypne efekty ray tracingu a sníží grafiku, případně rozlišení, aby hra běžela při 60 snímcích za sekundu. Když byl Puha na tohle dotázán, odpověděl, že vše ještě ladí. Takže zatím stabilních 60 FPS u Alan Wake 2 potvrzeno není.

Později potvrdil, že mluví čistě o konzolových verzí. Takže na počítači se dá snad očekávat odemknutá frekvence snímků za sekundu.

Alan Wake 2 vyjde 27. 10. letošního roku pro PS5, Xbox Series X/S a PC (výhradně přes Epic Games Store). Prodávat se bude pouze digitálně. Při čekání se můžete podívat na nové preview od IGN. Ve videu hovoří kreativní ředitel studia Sam Lake o Remedy Connected Universe a o tom, jak byly hry Remedy vždy propojeny zvláštními a zajímavými způsoby. Tomu jsme se věnovali už dříve v tomto článku.