S příchodem nové generace konzolí PlayStation a Xbox začaly některé vydavatelské společnosti prodávat své hry za 70 amerických dolarů místo standardních 60 dolarů. Vhodným příkladem je Sony, která navýšila cenu zejména u exkluzivit pro PlayStation 5 - na českém PS Store se její novinky prodávají za 2119 Kč, zatímco v tuzemských obchodech najdeme fyzické verze za 1999 Kč.

Novou cenovou politiku si vyzkoušela také Take-Two Interactive. Mateřská společnost Rockstaru a 2K Games za zvýšenou cenu prodávala loni NBA 2K21 a podle slov generálního ředitele si myslí, že hráči jsou připraveni kupovat hry za vyšší cenu.

Přečtěte si také: GTA 5 pro PS5 a Xbox Series X/S nebude obyčejný port, ale skvělý zážitek

Generální ředitel Strauss Zelnick na technologické konferenci Morgan Stanley připomenul, že k poslednímu navýšení v USA došlo v letech 2005-2006. V Take-Two jsou připraveni prodávat některé své tituly za 70 dolarů. Půjde zejména o ty nabízející větší míru znovuhratelnosti. Ve firmě si kladou za cíl přinášet hry s větší hodnotou, než je jejich prodejní cena. Aby měl zákazník pocit, že získal víc, než kolik utratil.

V Take-Two chtějí o ceně rozhodovat případ od případu. K navýšení ceny by tak nemělo dojít u všech jejich her. Když se ale nad slovy Zelnicka zamyslíme, je více než pravděpodobné, že u velkých open-world titulech si bude vydavatel účtovat 70 dolarů. To by platilo mimo jiné pro Grand Theft Auto, Red Dead Redemption nebo Mafii.

O navýšení cen za hry se mluvilo již v létě minulého roku. Už v té tobě společnost IDG Consulting, jež sleduje trh, upozorňovala, že po Take-Two zvažují zdražení her pro PlayStation 5 a Xbox Series X/S další vydavatelé. Prezident a generální ředitel IDG Consulting, Yoshio Osaki, poukazoval na to, že cena her je stabilní od roku 2005, zatímco ceny za televizi a filmy se od té doby výrazně zvýšily.

K navýšení cen za hry došlo naposledy na začátku konzolové generace Xboxu 360 a PS3. To bylo na přelomu let 2005 a 2006, kdy se hry místo 49,99 dolarů začaly prodávat za 59,99 dolarů. Od té doby ale náklady na vývoj her vzrostly a údajně se měly zvýšit o 200 až 300 procent u next-gen konzolí - v závislosti na značce, studiu a žánru. Hry tedy zůstaly za stejnou cenu, ale lístek do kina vzrostl o 39 % a předplatné Netflixu rovnou o 100 %.

Novou cenovku za hry jsme neviděli pouze u Sony a Take-Two, ale také u Activisionu a Square Enix. Francouzský Ubisoft se ještě nerozhodl. V létě oznámil, že pro rok 2020 cenu měnit nebude, ale do budoucna zdražení zváží.