Vývojáři postupně zvětšují světy svých her. Herní světy rostou u Grand Theft Auto a Red Dead Redemption od Rockstar Games, Assassin's Creed, Ghost Recon a The Crew od Ubisoftu i například u Zaklínače od polského CD Projektu RED. Podobnou expanzi slibuje i studio Techland u připravované zombie akce Dying Light 2. Její svět bude čtyřikrát větší než ten u prvního dílu.

Rozsáhlejší herní svět si Techland u Dying Light 2 může dovolit díky použité technologii. Titul pohání C-Engine, nová generace enginu z dílny Techlandu, která je dle slov technického ředitele Pawela Rohledera určena pro akční adventury a akční RPG hry s otevřeným světem. Prý jde o svatý grál. Cílem tvůrců je vytvořit unikátní post-apokalyptickou vizi moderního temného věku.

Kromě většího herního světa se Techland zaměřil i na další části hry. Rohleder v rozhovoru pro Nvidii prozradil, že připravili nový systém animací, nový systém pro questy, jenž přináší do hry volby a důsledky, stejně tak nové systémy dialogů a lepší uživatelské rozhraní. Zajímavá je další informace. Vaše volby mají mít dopad nejen na příběh, ale také na samotnou mapu.

„Každé rozhodnutí, které učiníte, může mít dopad na svět. Museli jsme vytvořit různé verze oblastí a postarat se o změnu navigace pro umělou inteligenci v důsledku voleb hráče. Přitom existuje obrovské množství voleb,“ dodal technický ředitel.

Ještě jsme se dozvěděli, že Dying Light 2 bude podporovat ray tracing efekty. Do podrobností ale vývojář zacházet nechtěl.

Dying Light 2 vypadá rozhodně zajímavě a nebojím se tuhle zombie akci označit za kandidáta na hru roku 2020. Jak ale dopadne, to zjistíme během jara příštího roku ve verzích pro PC, PlayStation 4 a Xbox One.