25. května vychází hra ze světa Pána prstenůThe Lord of the Rings: Gollum. My jsme měli možnost zúčastnit se prezentace, kde nám vývojáři poodhalili některé detaily, a následně jsme měli příležitost si hru na několik hodin vyzkoušet. Pokud vás tedy tato akční adventura, která vzdává hold dílu J.R.R. Tolkiena, zajímá, nikam neodcházejte. Dozvíte se totiž informace, které zatím nebyly nikde prezentovány.

Co se týká příběhu a dodržování faktů, troufám si říct, že i ti největší fanoušci budou mít radost. Dozvěděli jsme se totiž, že jedním ze scenáristů je i prozatím nejmenovaný odborník na svět Pána prstenů. Ten dokonce vystudoval lingvistiku a momentálně píše doktorskou práci na téma Tolkienova díla. Dále také víme, že je hra silně inspirována knihami. Celý svět, vizuál Středozemě a především postavy jsou navrženy podle Tolkienových slov, nikoliv podle filmů Petera Jacksona

To pochopitelně vadí těm, kteří zkrátka chtějí, aby všechny postavy vypadaly tak, jak je znají právě z filmů. Ale podívejme se třeba na hlavního protagonistu Gluma. Ve hře je, dá se říct, více roztomilejší, nebo chcete-li dětštější. Nejen proto, aby byl jako hlavní postava sympatičtější. Když se totiž Glum podívá do zrcadla, nevidí tu starou odpornou stvůru, co vidíme my, ale vidí hobita. Samozřejmě trochu strhaného dlouhými lety života v temnotě. Ale právě proto Glum ve hře vypadá tak, jak vypadá, protože on sám se tak vidí. I další postavy jsou oproti filmům poněkud odlišné. Například král elfů Thranduil, otec Legolase, vypadá v Glumově hře…řekněme honosněji. Jeho oděv je bujný, hravý a skvěle podtrhuje elfské spojení s přírodou.

Kromě elfů a skřetů jsme v prezentaci měli šanci vidět starého dobrého Saurona a jednu úplně novou postavu – Sauronova služebníka, jenž si říká Candle man, tedy Svíčkový muž. Jde vlastně o takového inkvizitora. Ten vysílá špehy po celé Středozemi, aby sbíral informace pro Temného pána, a v Glumovi vidí velký potenciál. Stavba Glumova těla mu totiž dává možnost skákat, šplhat, plazit se a také plavat. Takže nepozorovaně získá cenné informace.

Tím se dostáváme ke hratelnosti. Není žádným tajemstvím, že The Lord of the Rings: Gollum je hrou, která se zaměřuje převážně na stealth. Glum samotný totiž není kdovíjak silný bojovník. Bude tedy potřeba se nenápadně proplížit za zády nepřátel, odlákat je házením kamenů, potopit se a zůstat neviděný nebo třeba některé skřety uškrtit.

Ve třech kapitolách, které jsme mohli zkusit, se nám ovládání a kamera zdály poněkud kostrbaté. Mnohdy jsme na některou římsu nemohli vyskočit nebo jsme na ní neviděli, protože kamera nám nedovolila se tam otočit. Což je u hry, kde je skákání po římsách a rozhlížení se po všelijakých prvcích, které nám umožní jít dál, dost velký problém.

A problémem byla v dostupné betaverzi i grafika. I když svět srší barvami a v jádru vypadá vážně hezky, jeho detailnější zpracování působí jako hra z éry PlayStationu 3. A to ani nemluvíme o tom, že nám Glum v jednu chvíli zčernal. Na druhou stranu cut-scény vypadaly dobře a zvuková stránka má něco do sebe. V jednom z filmečků jsme viděli i postavu Gandalfa, a přestože dabérem není Ian McKellen – herec, který ho ztvárnil ve filmech – jeho hlas je perfektní a téměř totožný.

Co se týká příběhu, vývojáři z Daedalicu byli dost tajemní. Víme jen to, že budeme sledovat život Gluma od jeho zajetí pod Temnou věží až po jeho pobyt u elfů v Temném hvozdu. V tomto příběhu není Glum ani padouch, ani hrdina, ale spíše tragická postava, kterou všichni pronásledují. I když jeho příběh je sám o sobě vždy tragický.

Přečtěte si také: V Tales of the Shire prožijete život hobita v idylické vesničce

Jak už bylo řečeno a jak všichni fanoušci vědí, Glum kdysi býval zvídavým hobitem jménem Sméagol. To, kým kdysi byl, je reflektováno i ve hře, protože často dostaneme možnost se rozhodnout. Je tedy jen na nás, zda půjdeme „špatnou cestou Gluma“ nebo tou o něco lepší cestou Sméagola. V celém ději se pak naše rozhodnutí mají projevit.

Tak co? Jak se na hru těšíte vy? Nám popravdě řečeno prvotní dojmy nepřišly nikterak úchvatné. Je ale potřeba brát v potaz, že jsme hráli beta verzi. I když za měsíc už se toho nejspíš moc opravit nepodaří. Napište nám do komentářů váš názor a připravte se na to, že už za měsíc se vydáme hledat miláška do Středozemě!