Už nějakou dobu víme, že svět Zaklínače a karetní hry Gwent: The Witcher Card Game letos obohatí nový singleplayerový projekt vyvíjený ve studiu CD Projekt RED pod pracovním označením Project Golden Nekker. Dosud jsme toho o něm mnoho nevěděli, to se ale nyní mění zásluhou serveru IGN, který přinesl plnohodnotné odhalení hry Gwent: Rogue Mage. Ta dokonce vychází na PC a mobily už zítra, tedy 7. července/júla 2022.

Rogue Mage bude k dostání za příjemnou cenu 9,99 dolarů (v přepočtu 250 Kč), i když bude k dispozici také prémiová edice za 19,99 dolarů (500 Kč), která kromě přístupu k samotné hře nabídne také skiny, kosmetické předměty a balíčky karet do samotného Gwentu. Novinka každopádně představuje singleplayerový roguelike návrat do světa Zaklínače, v němž budeme cestovat po procedurálně generované mapě, čelit obtížným morálním dilematům a využívat Místa moci. Ta se hodí k posílení kolekce karet, které je poté možné využívat v karetních zápasech s kartami převzatými z Gwentu, byť v jednodušších balíčcích.

Rogue Mage se zaměřuje na příběh zasazený do doby stovek let před narozením Geralta z Rivie. Konkrétně jde o příběh čaroděje Alzura, jenž se snaží vytvořit vůbec prvního zaklínače. S Alzurem jsme se přitom setkali už v samotném Gwentu, konkrétně v jedné z loňských Journey, které fungují jako obdoba Battle Passu. Journey tehdy nabídla povídku o setkání Alzura s jistou Galantheou, Rogue Mage se ale očividně zaměří na jiné události.

Tentokrát však byla pro vývojáře z CD Projektu RED důležitější hratelnost než příběh, jelikož Gwent: Rogue Mage nemá být oficiálním rozšířením příběhového pozadí světa Zaklínače. Cílem tvůrců bylo spíše nabídnout hráčům a fanouškům dostatek kontextu ohledně toho, kdo Alzur vlastně byl, v jaké době žil a jaké byly jeho pohnutky, než další klíčovou kapitolu ve vyprávění o historii světa stvořeného Andrzejem Sapkowským.

Hráči každopádně vždy začnou s balíčkem, který obsahuje zhruba tucet karet, přičemž každý ze čtyř dostupných dostupných balíčků, jež jsou vždy stavěné v závislosti na třech klíčových kartách, se má soustředit na snadno pochopitelná ústřední témata, třeba mechaniku posilování (boosting). Během hraní a zkoumání mapy je pak samozřejmě možné získávat další karty, byť postupně, abychom nebyli zahlceni informacemi, stejně jako zkušenostní body. Postup po úrovních má zvětšovat nabídku a sílu karet dostupných při dalším průchodu.

Podle slov herního ředitele Vladimira Tortsovasesbírání a splnění všeho ve hře, včetně mnoha achievementů, zabrat více než 30 hodin. Jelikož se ale jedná o roguelike titul, hratelnost zpravidla sestává z kratších pasáží, jež si vyžádají zhruba hodinu vašeho času. Tedy pokud vás hned někdo nesejme. Od volby žánru se totiž odvíjí také přítomnost bossů nebo riziko, že budete na zvolené cestě poraženi, abyste začali zase odjinud. Naštěstí budou k dispozici různá nastavení obtížnosti, aby si každý z nás hru udělal tak akorát relaxující nebo obtížnou.

Rogue Mage je brán jako samostatná odnož Gwentu z důvod rozsahu celého projektu, který od začátku vývoje ke konci roku 2019 dost nabobtnal. Dobrou zprávou pak je, že Rogue Mage nenabídne žádné mikrontransakce nebo vydávání kampaně po částech. Zkrátka si jednou koupíte samotný titul a následně již máte přístup k jeho úplnému obsahu. Navíc jej lze hrát bez připojení k internetu, i když budou k dispozici určité online funkce, například žebříčky nebo sdílení uložených pozic napříč platformami.

Soudě dle prvních zveřejněných screenshotů Rogue Mage sdílí se samotným Gwentem nejen karty a herní mechaniky karetních zápasů, ale i grafické zpracování a uživatelské rozhraní. Bohužel to ale také znamená, že se pravděpodobně budeme muset rozloučit s českou lokalizací. I když jsme na ní díky mnoha projektům se značkou Zaklínač zvyklí, Gwent do češtiny přeložený není a lokalizaci nenabídl ani skvělý singleplayerový spin-off Thronebreaker: The Witcher Tales z roku 2018. Třeba se stane zázrak, ale prozatím raději s češtinou nepočítejte.

Připomeňme, že v CD Projektu RED připravují zbrusu nového Zaklínače.