Magazín · Novinky · ve středu 25. 8. 2021 13:50
Forza Horizon 5 s lepší simulací i přístupnější hratelností
Už jste viděli úvodní jízdu z Forzy Horizon 5? Včera na Xbox Streamu se nám ukázala a odhalila, že v rozmanitém Mexiku nás čeká další šílený festival. Vysazeni budeme na vrcholku aktivní sopky z nákladního letadla ve stylu Rychle a zběsile. Přes šílené skoky v kaňonu se dostaneme na závodní dráhu, abychom se následně přesunuli do výkonného Mercedesu a užili si adrenalinovou jízdu.
Zdroj: TechlandXbox ukázal zombíky, závody letadel, Age of Empires 4 i indie, ale Halo Infinite chybělo
Forza Horizon 5 zkrátka vypadá skvěle. Při zhlédnutí osmiminutových gameplay záběrů si ale stěží všimnete detailů, které prozradil kreativní ředitel Mike Brown na speciální prezentaci před Gamescomem.
Brow se zaměřil na lepší ovládání vozů. Ve studiu Playground Games vylepšili engine ForzaTech, který pohání nejen sérii Forza Horizon, ale také Forza Motorsport. Pro open-world závody je samozřejmě upraven, aby umožnil arkádovější závodění. Kvůli novému Horizontu investovali vývojáři poměrně hodně času do technologie s cílem vylepšit jízdní model ze čtvrtého dílu. Umožnila jim to skutečnost, že místo dvou let probíhal vývoj tři roky.
„Kompletně jsme přepracovali fungování zavěšení. Může se to zdát jako maličkost, ale odpružení je ve skutečnosti jedním z hlavních způsobů interakce kol a karoserie vozu s povrchem vozovky,“ vysvětluje kreativní ředitel. Odpružení se nyní chová více jako ve skutečném autě. „Vozy jsou schopny reagovat na terén mnohem autentičtěji. To zlepšuje nejen simulaci, ale také přístupnost.“
S tím jde ruku v ruce vylepšení brzd. „Při sešlápnutí brzdového pedálu ve vysoké rychlosti dochází k pozvolnějšímu záběru destiček, což umožňuje realističtější a autentičtější záběr brzd, který postupně zachytí kotouč a zabráni zablokování brzd, jak tomu bylo v předchozích hrách.“ Opět jde o oblast, kde se zlepšuje simulace, ale také se tím auta stávají o něco přístupnější.
Brow tvrdí, že vylepšené odpružení a brzdy mají vliv nejen na simulaci, ale také na přístupnější ovládání vozidel pro hráče.
O příběhu tohoto v současné době tolik nevíme. Nemá být pouze na pozadí závodů, ale hnacím motorem celé kampaně. Jelikož je Forza Horizon 5 přímým pokračování svého předchůdce, tak hrajeme za závodníka, jenž se po prokázání veškerého svého talentu v Británii dostal na vrchol festivalu. Tento narativní prvek přímo ovlivní typ závodních událostí, kterých se budeme účastnit.
„Z kampaně Forzy Horizon 4 jsme se hodně naučili. Myslím, že tentokrát je kampaň mnohem lepší. Dáváme hráčům naprostou volnost v tom, jak chtějí ke hře přistupovat, ale zároveň jim dáváme pocit, že by měli dělat vždy jen jedu věc,“ říká kreativní ředitel s tím, že zároveň zachovávají svobodu postupu ve hře. Nicméně, kampaň má být pohlcující.
Forza Horizon 5 vyjde 9. 11. letošního roku na Xbox One, Xbox Series X|S a PC. Ve hře budou české titulky a samozřejmostí je přidání do katalogu předplatného Xbox Game Pass ve stejný den.