Z oficiálních informací a gameplay záběrů jsme nabyli dojmu, že Hyenas byla pouze pestrobarevná ulítlá PvPvE týmová střílečka. Tenhle dojem podpořily také nejnovější kroky Sega. Společnost novinku od Creative Assembly zrušila. Po několika dnech od této zprávy však přichází nové detaily a mnohým může být hned líto, že si netradiční loupežnou akci už nezahraje.

Podle nejnovějších nepotvrzených informací, které se dozvěděl YouTuber Volound od anonymních vývojářů a server VGC je přes své zdroje potvrdil, s nasměrováním zápletky pomáhal hollywoodský režisér Neill Blomkamp. Režisér filmů District 9 a Elysium měl přijít s nápadem, aby hodní padouši nekradli, aby přežili, ale kvůli tomu, že filmy, hudba, hry a všechna fyzická média jsou v této budoucnosti supercenná. Netflix, Steam a další služby už dávno neexistují. To odpovídá oficiální synopsi hry: hráči přepadávají obrovské plundrovací lodě, které převážejí cenné popkulturní relikvie, jako jsou staré VHS kazety nebo vinylové desky.

Blomkamp byl fanouškem Alien: Isolation, předchozího titulu Creative Assembly, a pomohl určit směr, kterým se má projekt Hyenas ubírat. Také přišel s nápadem vložit do hry spoustu internetového humoru a podobně. Jeho návštěvou se studio pochlubilo v roce 2019 na Twitteru. Před jeho radami bylo cílem Creative Assembly vytvořit multiplayerovou hru, ve které bude 15 hráčů v týmem po třech bojovat o cennosti, vloupou se do trezoru a budou čelit nejen ostatním hráčům, ale také protivníkům ovládaných umělou inteligencí a prostředí. Uspět měla podobně jako Destiny, Escapse from Tarkov nebo PUBG.

Postupem času se však objevovaly problémy. V průběhu vývoje muselo dojít ke změně enginu. Nástroje použité v Alien: Isolation vedly při vývoji Hyenas k frustraci. Přechod na Unreal Engine však zabral čas a navíc se část týmu věnovala sérii Total War. Největším problémem však mělo být, že vedení týmu nemělo představu, jak bude výsledná hra vypadat. Dalo by se říct, že promarnili šanci.

Cesty Creative Assembly a Blomkampa se měly v určitém okamžiku rozejít. Hra byla představena v červnu 2022 a ještě v té době nebylo vyřešeno, zda půjde o titul za plnou cenu, nebo o bezplatný live service s mikrotransakcemi. Letos v létě byl vývoj Hyenas označen Segou za náročný s tím, že se musí zabývat úpravou obchodního modelu. To signalizovalo přerod ve free-to-play.

Ani to ale Hyenas nezachránilo. Po uzavřených alfa testech nebyly názory hráčů tolik pozitivní a Sega nebyla spokojena s pokrokem. Před zrušením projektu byli dokonce lidé z japonské divize Segy přítomni ve studiu, aby na Hyenas dohlíželi. To se dříve nikdy nestalo. Navzdory tomu, že mělo jít o projekt s jedním z největších rozpočtu u Segy, překonat měl Shenmue z roku 1999 (uvádělo se 70 milionů dolarů), tak to nevyšlo a teď vše odnáší i lidé, kteří na Hyenas nepracovali. Creative Assembly propouští napříč celou firmou, včetně IT, HR nebo marketingu. Vedení se dle všeho nic nestane.