České studio Bohemia Interactive se už roky netají skutečností, že připravuje nový herní engine s názvem Enfusion, jenž má pohánět všechny budoucí projekty tvůrců Army, Ylands či konzolového Vigoru. Renderovací a animační techniky enginu, který původně vznikl spojením enginů Real Virtuality (série Arma, Take On Helicopters, Argo, Iron Front: Liberation 1944) a Enforce (Alpha Prime, Carrier Command: Gaea Mission, Take On Mars) dokonce již nyní najdeme v survivalu DayZ. Budoucnost Enfusionu by však měla vypadat ještě lépe a nabídnout robustnější, flexibilnější technologii.

Přečtěte si také: DayZ obohatí kontaminované zóny

O enginu se tak stále hovoří jako o něčem, co nás teprve čeká, a jelikož si s ním komunita série Arma často spojuje příchod plnohodnotné Army 4, každá novinka související s Enfusionem je nedočkavě vyhlížena. V Bohemia Interactive si toho jsou zjevně velmi dobře vědomi, a tak nás po určité době relativní tichosti v pravidelném měsíčním přehledu aktivit studia ujistili, že na enginu stále pracují, přičemž vývoj, do něhož vkládají velkou snahu, postupuje podle plánu.

Jako důkaz tu máme dva screenshoty, které bychom mohli považovat za první oficiální ukázku chystané podoby enginu Enfusion. Přestože na první pohled neukazují drastický vizuální posun, určitý pokrok lze pozorovat, obzvlášť na druhém, deštivém screenshotu s viditelným zrcadlením mokrého povrchu. To je něco, co v takovéto podobě v Armě 3 nebo v DayZ hned tak neuvidíte, na rozdíl od realisticky ztvárněných lesů na prvním obrázku. Na něm ale můžeme vidět třeba pokročilejší práci se stíny.

Ve skutečnosti však nejde tak úplně o první screenshoty z Enfusionu, samozřejmě pokud pomineme DayZ. V předchozích měsících vývojáři z Bohemia Interactive přidávali do téměř všech nových příspěvků na webu studia části skládačky, z nichž komunita poměrně snadno a rychle poskládala obrázky z editoru Enfusionu. A ty jsou na náš vkus o dost působivější, minimálně z hlediska úrovně a detailů grafiky.

Tyto screenshoty pravděpodobně pocházejí z vývoje dosud neoznámeného projektu Arma: Reforger. Dle spekulací, které se začaly množit na začátku roku, má být Reforger multiplayerový spin-off známé série, který vyjde na PC i konzole a který je zasazen do období původní Operace Flashpoint. Kromě dobře známých jednotek, zbraní a vozidel z éry studené války se má dokonce vrátit ostrov Everon, na němž jsme v Operaci Flashpoint, dnes distribuované pod názvem Arma: Cold War Assault, bojovali již před 20 lety.

Ukazují nové screenshoty a kousky skládačky remake Everonu? Je to určitě možné. Pro tuto chvíli však zůstává Arma: Reforger neoznámeným titulem, o němž oficiálně nevíme nic. Tato situace se nejspíš nezmění, dokud nebude Enfusion po všech směrech hotový, takže nezbývá než čekat. Vypadá to ale, že budoucnost her od Bohemia Interactive, a tedy i příslib plnohodnotného čtvrtého dílu série Arma, je zase něco blíže.