Švédská videoherní společnost Embracer Group oznámila své finanční výsledky, plány ohledně vydávání her a především obrovský rozpad důležitého partnerství.

PŮSOBIVÉ FINANČNÍ VÝSLEDKY

Zpráva finančních výsledků za za čtvrté čtvrtletí fiskálního roku 2022/2023 ukázala, že čisté tržby meziročně vzrostly o impozantních 79 % na 9,356 milionu švédských korun (SEK). Tento růst byl rozložen do různých segmentů:

  • PC/konzolové hry: nárůst o 66 % na 3,478 milionů SEK.
  • Mobilní hry: pokles o -25 % na 1,317 milionů SEK.
  • Stolní hry: nárůst o 438 % na 3,074 milionů SEK.
  • Zábava a služby: nárůst o 83 % na 1,487 milionů SEK.
  • Zisk před úroky a zdaněním činil ztrátu 95 milionů SEK.
  • Za celý fiskální rok (od dubna 2022 do března 2023) se čisté tržby meziročně zvýšily o 121 % na 37,665 milionů SEK. Kč v následujícím členění.
  • PC/konzolové hry: nárůst o 58 % na 13,444 milionů SEK.
  • Mobilní hry: nárůst o 19 % na 5,819 milionů SEK.
  • Stolní hry: nárůst o 2 199 % na 13,132 milionů SEK.
  • Zábava a služby: nárůst o 70 % na 5,270 milionů SEK.
  • Zisk před úroky a zdaněním činil 194 milionů SEK.

Pro obchodní rok končící v březnu 2024 Embracer Group přeformulovala svůj předchozí odhad upraveného zisku před úroky a zdaněním na částku mezi 7 a 9 miliard švédských korun (655 až 843 milionů dolarů). Původně byl odhadován zisk ve výši 10,3 až 13,6 miliardy švédských korun (964 až 1,27 miliardy dolarů).

NEČEKANÉ SELHÁNÍ

Nicméně největší novinkou je krach dohody za dvě miliardy dolarů. Po zveřejnění této zprávy se akcie Embracer Group propadly o více než 40 %. Společnost se ve svém vyjádření podrobněji zmínila o situaci:

„Jednání trvala mnohem déle, než jsme očekávali, přestože jsme již v říjnu 2022 dosáhli ústní dohody. Konkrétní dohoda zahrnovala smluvní příjmy z vývoje ve výši více než 2 miliardy dolarů po dobu šesti let. Tato dohoda by umožnila kompenzaci již investovaných nákladů do vývoje několika významných her.“

Ukázalo se, že na transakci se podílelo několik nejlépe hodnocených poradců a stovky lidí na obou stranách. Dokumentace byla připravena k realizaci, avšak večer před oznámením společnost obdržela negativní výsledek od protistrany, což bylo pro vedení a představenstvo zcela nepředvídatelné.

Společnost však zdůraznila, že stále má zájem o partnerství a spolupráci s třetími stranami ve všech svých segmentech. Navzdory neúspěchu je však odhodlána spolupracovat s třetími stranami ve všech svých segmentech a usiluje o vytváření kvalitních her. S plány na neoznámené tituly a řadou dalších velkorozpočtových her se můžeme těšit na vzrušující budoucnost od této herní společnosti.

VYHLÍDKY DO BUDOUCNOSTI

V únoru již společnost Embracer Group oznámila své ambiciózní plány na vydání 31 AAA her do fiskálního roku 2027/2028, z nichž 19 má být uvedeno na trh před březnem 2026. Ve své nejnovější zprávě rovněž potvrdila, že má v tomto roce odhalit několik „významných titulů“. Možná se některých z nich dočkáme v následujících týdnech, například 8. 6. na Summer Game Fest Showcase. Hra Remnant 2 je již potvrzena na léto 2023 a mohla by se dočkat data vydání v následujících týdnech.

Na druhou stranu několik neoznámených her bylo odloženo mimo současný fiskální rok (končící v březnu 2024), protože „budou potřebovat více času, aby splnily vysoká očekávání kvality a dosáhly plného komerčního potenciálu“. Jejich vydání je nyní plánováno na následující rok (do března 2025).

Střílečka Warhammer 40 000: Space Marine 2 by měla vyjít v letošním roce. V létě zase bude odhalen gameplay z kooperativní akce Payday 3, kterou si na Steamu přeje více než milion hráčů. Její platformy zatím nebyly potvrzeny, ale chystá se na konzole a PC. Oba tituly v plánech Embracer Group figurují do 31. 3. 2024.

Připomeňme, že Embracer Group v posledních letech masivně skupuje menší vydavatele a vývojáře. Dnes do této skupiny patří mimo jiné Saber Interactive (World War Z), Gearbox Entertainment (Borderlands), Crystal Dynamics (Tomb Raider) nebo Eidos Montreal (Deus Ex, Thief). Vlastní také české Warhorse Studios (Kingdom Come).

ÚSPĚCH DEAD ISLAND 2

Dead Island 2 se prodalo přes 2 miliony kopií. Tímto se hra stala největším launchem v historii společnosti PLAION (Deep Silver) jak z hlediska počtu kusů, tak i tržeb během prvních sedmi dnů od vydání.

Lars Wingefors, generální ředitel Embracer Group, prohlásil: „S radostí mohu konstatovat, že hra dosáhla prodeje výrazně přes dva miliony kusů. Je potěšující vidět, že rozhodnutí dát vývojářům Dambuster Studios čas na vypilování hry se vyplatilo.“

Dead Island 2, dlouho očekávaná zombie akce, byl vydán 21. 4. a během tří dnů se prodalo již milion kopií. Původně byl oznámen v roce 2014 pod vedením studia Yager Development, následně přešel pod Sumo Digital v roce 2015 a v roce 2019 všechny předchozí týmy nahradilo interní studio Deep Silveru, Dambuster Studios, které pracovalo na hře Homefront: The Revolution.

Dead Island 2 je dostupný pro Xbox One, PS4, PS5, Xbox Series X/S a PC. Expansion Pass plánuje vydání dvou příběhových DLC kapitol, které přinesou nové nepřátele, zbraně a další prvky.