Magazín · Novinky · v úterý 24. 8. 2021 14:02
EA zpřístupnila své patenty na přístupnější hry
Společnost Electronic Arts se rozhodla zpřístupnit pět patentů na některé své technologie související s přístupnějšími hrami pro hráče se zdravotním postiženým nebo zdravotními problémy. Cílem iniciativy nazvané Accessibility First Patent Pledge je, aby si hry užily osoby s různými zrakovými, sluchovými, řečovými nebo kognitivními poruchami.
K technologiím, které vymysleli vývojáři EA, budou mít přístup všichni tvůrci a vydavatelé na dobu neurčitou. Společnost nebude podávat žaloby na firmy, které ve hrách využívají technologie podléhající těmto patentům.
Mezi sdílenými patenty najdeme komunikační systémy, včetně systému Ping v Apex Legends. Ten byl oceněn za to, že zpřístupňuje hru hráčům s různými druhy postižení a také za to, že umožňuje online hraní bez hlasového chatu. Tuto technologii stihla převzít již řada her
Další patenty se týkající nástrojů upravující barvy, jas a kontrast, aby hráč lépe viděl konkrétní objekty v herním prostředí. Tyto nástroje jsou v současné době používány ve hrách Madden NFL a FIFA.
Zdroj: indian-tv.czPsychonauts 2 po 16 letech opakuje stejné chyby (bez spoilerů)
Poslední patent se naopak zaměřuje na zvuk prostřednictvím nástrojů umožňující uživatelům měnit hudbu nebo zvukové signály na základě jejich sluchových preferencí. Tyto nástroje se zatím v žádné hře od EA neobjevily.
„Naším posláním v Electronic Arts je inspirovat svět ke hraní,“ uvedl v prohlášení Chris Bruzzo, EVP EA pro pozitivní hraní, reklamu a marketing. „To můžeme uskutečnit pouze tehdy, pokud budou naše videohry přístupné všem hráčům. Náš tým pro přístupnost se dlouhodobě snaží odstraňovat bariéry v rámci našich videoher, ale uvědomujeme si, že k dosažení smysluplné změny musíme spolupracovat jako celé odvětví, abychom pro naše hráče udělali něco lepšího. Doufáme, že vývojáři využijí těchto patentů a povzbudí ty, kteří mají zdroje, inovace a kreativitu, aby postupovali stejně jako my a přijali vlastní závazky, které kladou přístupnost na první místo. Vítáme spolupráci s ostatními na tom, jak společně posunout odvětví kupředu.“
EA na serveru GitHub také zpřístupnila zdrojový kód samostatného technologického řešení pro problémy s barevnou slepotou, jasem a kontrastem digitálního obsahu.
Společnosti se v poslední době snaží, aby hry byly přístupnější. Vidět jste to mohli u The Last of Part 2 od Naughty Dog a naposled například u Psychonauts 2. Tahle akční plošinovka nabízí zapnutí nepřemožitelnosti, abych si ji užili všichni bez rozdílu věku.