Divize EA Originals ve spolupráci s nezávislými tvůrčími celky přivedla na svět povedené hry jako A Way Out, Fe, Unravel a velmi úspěšné It Takes Two. Další titul, Wild Hearts od Koei Tecmo, se od těchto projektů výrazně liší a potvrzuje odklon EA Originals od podpory menších her a malých studií.

Jeff Gamon z EA v rozhovoru pro GamesIndustry.biz vysvětlil, že Wild Hearts je první hrou v nové éře EA Originals. Ve společnosti si všimli poptávky po inovativních hrách většího rozsahu.

„Zjistili jsme, že je zájem o větší, lepší a inovativnější tituly, které doplní katalog EA. Začínali jsme s menšími nezávislými hrami a nyní se přesouváme k nezávisle vytvořeným hrám všech tvarů a velikostí, rozsahu a rozpočtu,“ uvedl Gamon.

Současně hodlají v EA zachovat podporu menších produkcí. Nejspíš chtějí takový zlatý střed, kdy budou pomáhat na svět zajímavým hrám, ať už je připravuje větší nebo menší firma. V rámci spolupráce poskytuje EA veškeré zdroje a talenty jako svým interním studiím, aniž by zasahovala do tvůrčích rozhodnutí.

V novém směru EA Originals jde i Immortals of Aveum. Z těch menších mají připravovat jednu až dvě. V budoucnu by mělo vyjít také kooperační akční RPG Rustheart od Glowmade.