Je tomu už přibližně tři čtvrtě roku, co jsme mohli Dying Light 2 v akci vidět naposledy. Tehdy měla ještě hra vyjít během letošního jara, ale bohužel z toho sešlo hned z několika důvodů. Ať už jde o problémy s vývojem či celou situaci s koronavirem. Vypadá to ale, že se všechno pomalu vrací do správných kolejí, jak dokazuje nejnovější stream, který nám hru po dlouhé době zase ukázal.

V přibližně 30 minutách v rámci show zvané Dying 2 Know se vývojáři pyšnili hned několika věcmi, které za ten čas mohli vylepšit a udělat. Hned zkraje došlo na příběhové pozadí hry. Těšit se můžeme na město Villedor, také zvané prostě jako „Město“, které po 20 letech od událostí první hry – tedy kolem roku 2034 – slouží jako dost možná poslední bašta pro lidstvo. Je tomu přitom 15 let od doby, kdy se modifikovaný virus z Harranu dostal do celého světa a zhruba 12 let od doby, kdy mu podlehlo asi 98 % celé populace.

Teď Villedor obývají frakce, banditi a samozřejmě nemrtví, v jejichž řadách po všech těch letech najdeme i nové typy, větší počty a agresivnější chování.

Hrát přitom budeme za Aidena Caldwella. Ten se snaží najít osobu ze své minulosti a vyřešit tajemství z jeho dětství. Ačkoli se může na první pohled jevit jako vlk samotář, to, jak bude jednat, bude především ve vašich rukou. O důrazu na rozhodnutí vývojáři mluví již od oznámení a stále jde o jednu z nejhlavnějších věcí. Jestli se přidáte k nějaké frakci – a jaké frakci pomůžete – je čistě na vás. Stejně tak z koho si uděláte spojence a z koho nepřítele. Scénáristé se tentokrát měli hodně zaměřit na to, aby z Aidena udělali zajímavou a komplexní postavu.

Vaše rozhodnutí jsou přitom rozdělena do tří vrstev. Do první, těch velkých, které mají zásadně ovlivňovat hlavní děj hry a konec; do druhé v rámci které ovlivňujete jednotlivé mise a v neposlední řadě do třetí, do níž spadají změny v samotném světě. To, jaké frakci se rozhodnete pomoci, totiž bude mít vliv nejen na vzhled samotného světa, ale i některé mechaniky a možnosti v něm. Odemknout si tak budete moci například specifické nástroje nebo pomůcky třeba ve formě pastí na autech, zipline nebo trampolín, které vám pomůžou v pohybu po světě.

Ten by měl být nyní mnohem lepší. Vývojáři se pyšnili hlavně tím, že zdvojnásobili počet parkourových pohybů a ve hře máme nyní vidět přes 3000 parkourových animací. To by mělo jít ruku v ruce s mnohem vertikálnější mapou, která je výrazněji uzpůsobená právě těmto pohybovým možnostem. Ale to, jak moc se budete zaměřovat na mobilitu, bude stále koneckonců vaše volba.

Aidena si budete moci porůznu přizpůsobovat, což následně ovlivní vaše silné i slabé stránky. Můžete se zaměřit právě na rychlost a mobilitu, nebo spíše sílu, což vám odemkne jiné možnosti. Nebo dokonce na crafting a s nepřáteli si poradit především se „slepeným bordelem“ v ruce.

A pak je tu samozřejmě samotná noc. Lidé zmizí z ulic, všichni jsou v bezpečí UV světel a vy se můžete vydat do niter budov – hnízd nemrtvých – která jsou nyní vyprázdněná, protože jsou skoro všechna monstra venku. Uvnitř budov, pokud budete mít kuráž, přitom budete moci najít ten nejcennější a nejlepší loot ve hře.

Ta bude hratelná v kooperaci pro čtyři hráče, a ještě tu zbývá samotná otázka podtitulu Stay Human. Do něho vývojáři moc nezacházeli, ale hraje se tu hlavně na dvě strany. Jde o to, že vaším úkolem bude se nejen nestát obrazným monstrem, ale ani tím doslovným. O tom se ale snad více přesných informací dozvíme někdy později. Minimálně už nyní se prý máme těšit na další epizodu Dying 2 Know, která by se měla více zabývat právě parkourovým systémem a pohybem po městě.

Můžete si zapnout české titulky

DATUM VYDÁNÍ, EDICE HRY A PLATINOVÁ EDICE PRVNÍHO DÍLU

Přesto to ještě není všechno. Dočkali jsme se především oznámení oficiálního data vydání, které spadá na 7. prosince/decembra letošního roku na PC, PlayStation 5, Xbox Series X/S, PlayStation 4 a Xbox One. Od českého distributora se Indian navíc dozvěděl, že bude mít hra na všech platformách české titulky. Obě tyto věci můžete oslavit dvěma dalšími způsoby. Jednak díky dříve uniklé a dnes vydané platinové edici prvního dílu, která nabízí absolutně všechno, co pro hru kdy vyšlo, a jednak předobjednávkami druhého dílu.

V rámci nich si můžete pořídit standardní edici se hrou a předobjednávkovým bonusem „Reload Set“ nabízející skin pro postavu a zbraně. Deluxe edice následně nabídne to samé včetně digitálních deluxe předmětů („legendární“ balíček skinů, exkluzivní zbraňové talismany, tapety, digitální komiks, digitální soundtrack a digitální artbook) a prvního příběhového DLC.

Poté je tu Ultimate edice, která je k dostání pouze digitálně a nabídne kromě již zmíněného obsahu ještě digitální ultimate předměty (2hodinový noční bonus k XP a výrobní předměty) a druhé příběhové DLC, které má, stejně jako to první, vyjít „pár měsíců od vydání“.

Pokud rádi kupujete hry krabicově, místo Ultimate edice vás čeká sběratelská edice. Ta nabídne totéž, ale ještě se můžete těšit na tištěný artbook, UV baterku, mapu města, tři pohlednice, balíček nálepek „Hlas Města“, děkovný dopis od kreativního ředitele hry, krabici sběratelské edice a především sošku „Obránce Města“ se stylizovanou UV lampou.