Magazín · Novinky · v pátek 12. 6. 2020 16:27
Dozvěděli jsme se další informace o akčním Ghostwire: Tokyo a střílečce Deathloop
Na včerejším eventu PlayStationu 5 se nám blíže představily dvě dříve oznámené hry od Bethesdy. Jednak tajemně působící Ghostwire: Tokyo od vývojářů z Tango Gameworks (The Evil Within) a jednak Deathloop od Arkane Studios (Dishonored, Prey).
Konečně jsme mohli vidět obě hry v akci a spolu s gameplay trailery také vyšly blogové články, které oba tituly trochu blíže vysvětlují a představují.
Přečtěte si také: Oznámen nový Spider-Man, Gran Turismo 7, Resident Evil 8, pokračování Horizon: Zero Dawn a další pecky na PS5
GHOSTWIRE: TOKYO JE STRAŠIDELNÁ AKČNÍ ADVENTURA O VYMYCOVÁNÍ DUCHŮ
Blogový článek Bethesdy nám o Ghostwire: Tokyo hned zkraje prozrazuje, že nelze hru označit za horor. I přesto, že má celá hra nádech tajemna, jedná se především o akční adventuru.
Jedním z hlavních designérů soubojů, na kterých hra staví, je také Shinichiro Hara, který pracoval na Doomovi z roku 2016 a je zodpovědný za vytvoření populárních Glory Killů. Souboje by přitom měly být postaveny kolem různých komb ve spojení s tradičními gesty Kuji-kiri.
„Chceme, aby se hráč cítil jako neskutečný kouzla-sesílající high-tech ninja-exorcista, který poráží nespočet zlých duchů. Abychom toho docílili, využili jsme složitá gesta jako primární zbraň místo jednoduchých zbraní,” tvrdí Shinichiro Hara.
Zajímavostí také je, že při úspěšném poražení „Visitorů” budete mít možnost je eliminovat i z dálky pomocí „spiritual wires”, které pak budete moci využít k zničení i dalších nepřátel.
Každý Visitor přitom má mít svoje silné i slabé stránky a je nutné je znát a vědět, co za útoky používat k obraně, potažmo útoku. Design jednotlivých nepřátel má navíc své základy v japonské mytologii a duchařských příbězích, ale byly upraveny tak, aby byly trochu modernější. Jako příklad je uveden duch bez tváře, který tentokrát místo kimona nosí oblek.
Mezi dalšími duchy jsou například Amewarashi (malé dítě ve žluté pláštěnce, které si umí zavolat pomoc), Shiromuku (bílá nevěsta) nebo Kuchisake (rychlý a hbitý protivník).
Ghostwire: Tokyo vychází příští rok pro PlayStation 5 a PC. Majitelé Xbox Series X si budou muset počkat trochu déle.
V DEATHLOOP JSTE UZAVŘENI V ČASOVÉ SMYČCE. BUDETE JI MOCI BUĎ ZNIČIT, NEBO CHRÁNIT.
Druhá hra, která se nám blíže ukázala, je střílečka Deathloop od Arkane Studios. V jejím případě ale vlastně blogový článek moc otázek nezodpovídá. Nicméně jasně prozrazuje, že Julianna - postava, která se vás snaží zabít - bude také hratelná. Což bylo koneckonců vidět už ve včerejším gameplay traileru.
Ovšem je tady následující oznámení - Colt je sice hlavní postavou, ale budete moci hrát i za Juliannu a napadnout hru jiného hráče. A totéž se může stát vám, když hrajete za Colta.
„Cítili jsme, že tento styl multiplayeru, kde dáváme hráčům možnost hrát za hlavního záporáka, je skvělý způsob, jak zvýšit úroveň napětí, chaosu a nepředvídatelnosti,” nechal se slyšet Dinga Bakaba.
Hraní proti dalšímu hráči ovšem není podmínkou a bude možné celý PvP systém vypnout. V takovém případě se Julianna ve vaší hře objeví jako počítačem ovládaný soupeř. Zároveň také dochází k znovupotvrzení, že hlavní roli ve hře bude stále hrát hlavně příběh.
Obě postavy navíc budou mít své speciální schopnosti. Některé sdílené, některé odlišné. Colt například dokáže využít hackovací zařízení, zatímco Julianna se může proměnit v jakoukoliv NPC postavu. A všichni obyvatele ostrova Blackreef jsou na její straně.
A co je vlastně v jádru cílem hry? Julianna prostě musí eliminovat Colta, aby nedošlo ke zničení časové smyčky. V roli Colta ale budete muset do jednoho dne zabít osm cílů, kteří smyčku udržují. Pokud se vám nepovede zabití všechny, budete to muset zkusit znovu. Budete muset zjistit, jak se vaše cíle pohybují, a to mj. za pomoci hlavních i vedlejších misí.
Deathloop vychází letos o Vánocích pro PC, PlayStation 4, PlayStation 5 a na Xbox One a Xbox Series X později.