Magazín · Novinky · v pátek 21. 5. 2021 19:26
Deathloop slibuje unikátní mix rogue-lite a immersive sim žánrů
Kdybychom žili v o něco ideálnějším světě, pak by dnešek znamenal zejména vydání chystané střílečky od tvůrců Dishonored s názvem Deathloop. Z původního vydání na konci loňského roku se stal začátek letošního a z něho následně 21. 5., dokud nebyla hra minulý měsíc odložena až na 14. září/septembra. Dneska si tak ale můžeme tuhle hru vychutnat za pomocí nových informací a gameplay záběrů, které dohromady dávají zase o něco větší přehled o tom, co že to vlastně tahle hra má být zač.
Několik zahraničních magazínů mělo možnost sestavit svá preview z oficiálních záběrů a nových informací, které se vám pokusíme jednoduše přetlumočit. „Pokusíme“ hlavně z toho důvodu, že jich není zrovna málo.
DEATHLOOP JE UNIKÁTNÍ KOMBINACE ROGUE-LITE A IMMERSIVE SIM ŽÁNRŮ
Základní premisa hry spočívá v neustálém opakování jednoho dne – jednoho časového cyklu – a zabití osmi cílů během něho. Hraní stále od začátku tak bude denním chlebem (doslova), ale prioritou zároveň je, aby vás hra nezačala nudit. Zde přichází na řadu právě rogue-lite prvky, které zajistí, že ačkoli začínáte pořád od začátku, stále se posunujete dopředu.
To je dosaženo dvěma způsoby. Speciální měnou, která přetrvává napříč pokusy, a vašimi znalostmi. Samotná měna, Residium, bude sloužit k vylepšování trinketů (něco na způsob perků), zbraní a nadpřirozených schopností. Postupem času byste měli také získat možnost začít s lepší výbavou a podobné věci, které se pravděpodobně budou stále točit právě kolem Residium.
O něco zajímavější jsou pak právě znalosti, které více zasahují i do té „immersive sim“ části této hry. Během vašeho neustálého prozkoumání totiž budete vy sami pomalu zjišťovat, jak všechno kolem vás funguje, kde se co nachází, jak co zmanipulovat a podobně. Můžete zjistit kombinaci ke dveřím, což vám dovolí je v dalších pokusech využívat. Můžete zjistit, jak dostat několik cílů k sobě pro snadné zabití a další věci.
Naslouchání rozhovorů, prozkoumávání prostředí a další věci mají ve hře hrát velmi podstatnou roli.
POSTUPNÝ POSTUP ANEB OD COLTA PO JOHNA WICKA
Neustálý postup má být jedním ze základních stavebních kamenů hry a s tím se pojí i celkové posunování vaší postavy. Postupně si budete moci odemykat a vylepšovat vaše zbraně či vaše perky. Vývojáři údajně zmiňují, že ačkoli bude zprvu poměrně jednoduché vás zabít, ke konci hry se budete cítit jako John Wick.
Slíbena také má být velmi flexibilní úprava zbraní včetně speciálních perků i pro ně, které je mají výrazně měnit. Ve všem vám samozřejmě vypomůžou i nadpřirozené schopnosti. Kromě klasické teleportace s názvem Shift, která evokuje Blink/Far Reach z Dishonored, jsou tu i další schopnosti, které vypadají, jako kdyby patřily právě tam. Jedná se například o možnost odhodit nepřátele do vzduchu nebo jejich propojení a co se stane jednomu, se stane všem. Tedy v podstatě to samé, jak fungovala schopnost Domino v Dishonored 2. Vidět jsme mohli také například neviditelnost.
Všechny tyto schopnosti používají manu, kterou lze rozšířit a vylepšit pomocí již zmíněných perků/trinketů. Zajímavostí je, že třeba munice pro zbraně bude zdarma. Ačkoli vám může dojít, automaty by vám ji měly vydat bez problému.
ČASOVÁ SMYČKA, ALE BEZ ČASOVÉHO PRESU
Jedna z hlavních věcí, kterou jsme se mohli dozvědět, je i to, jak funguje samotná časová smyčka. Respektive kolik máte času na to všech osm cílů zabít. Jednoduše řečeno – kolik chcete. Celá mapa, která by neměla být vyloženě otevřený svět, je rozdělena do čtyř oddělených lokací. Každou lokaci můžete navštívit v jedné z denních dob, tedy ráno, odpoledne, večer a v noci. Jakmile vyberete místo a čas, tak do něho budete „uzamčeni“ a s tímto výběrem zůstanete tak dlouho, jak chcete nebo dokud nezemřete. Času na průzkum tak máte v podstatě nekonečno a záleží akorát na tom, jakou kombinaci místa a denní doby si vyberete.
Hra by tak měla nabídnout 16 variací, přičemž každá z nich by měla být výrazně odlišná. Jedna lokace ráno může mít nějakou zkratku, která bude později nedostupná; případně NPC postavu, která vám dá nějakou nápovědu, jež se vám bude hodit později. Stejně tak můžete přijít v noci, kdy bude po ulici chodit méně lidí, zato jich bude více v interiérech. Jinde můžou odpoledne probíhat přípravy na večerní party a podobně.
Rozhodnutí, kdy a kam půjdete bude tedy velmi důležité, ale jakmile se někam dostanete, nebudete muset vyloženě pospíchat. Mezi každou lokací byste navíc měli mít možnost se vrátit do vašeho „hubu“, řekněme základny, kde byste měli mít možnost vybrat jiné vybavení, případně ho vylepšit a další věci.
HLAVNÍM HRDINOU JE COLT, HLAVNÍM ZÁPORÁKEM JULIANNA. A NAOPAK.
Jedna z posledních hlavních věcí, kterou jsme se mohli dozvědět, je trochu bližší seznámení s postavou Julianny. O ní se máme ještě více dozvědět někdy později, ale prozatím víme, že Julianna Blake zastává roli hlavní záporačky, která se snaží Coltovi (hlavnímu hrdinovi) překazit jeho plány se zničením časové smyčky. Obě postavy se v průběhu hry honí jako kočka a myš a snaží se navzájem zabít.
Dříve oznámenou mechanikou je fakt, že za Juliannu může hrát jiný hráč. Pokud si nenastavíte, že nechcete hrát online (v takovém případě bude Juliannu ovládat umělá inteligence), pak může do vaší hry vejít jiný hráč a lovit vás.
Přečtěte si také: Deathloop poodhaluje svůj arzenál zbraní
Tento hráč by měl mít ovšem i jiné cíle než jenom vaši zkázu. Bude mít svůj vlastní seznam úkolů, za jejichž splnění získá body. Ty pak může vyměnit za odemknutí náhodných zbraní, perků a schopností, takže by zároveň měl mít pokaždé jinou výbavu. Odemknout by také měly jít kosmetické skiny pro obě postavy.
Colt a Julianna jsou nicméně v jádru celého příběhu. Protože jsou si oba vědomi celé časové smyčky, tak jejich vztah a příběh bude postupně odhalen napříč pokusy. Julianna by navíc měla často komentovat váš postup. Zmínit se o vašem zabití nebo vás nazvat zbabělcem, když utečete z boje.
Deathloop vychází 14. záři/septembra na PC a PlayStation 5 (později na Xbox Series X). Co si myslíte o tomto mixu immersive sim her, pro které je studio Arkane známé, a rogue-lite žánrů, kterému jsme se shodou okolností nedávno věnovali v tematickém videu?