Včera vydaný patch 1.6 pro Cyberpunk 2077 toho uvedl víc než dost. Stačí zmínit šatník alias transmog, tři nové zakázky, vedlejší úkol, bundu a brokovnici související s anime Cyberpunk: Edgerunners, dalších šest palných zbraní, pět zbraní pro boj zblízka, minihru Roach Race, která je k dispozici i jako samostatná aplikace na mobilech, kocoura Žužlu ve fotografickém režimu nebo sdílení uložených pozic napříč platformami.

Zapomenout bychom neměli ani na změny, které se nedočkaly tak velkého mediálního prostoru, například různé barvy neonů na motorkách nebo režim výkonu, jenž majitelům konzole Xbox Series S konečně umožňuje hrát při 60 snímcích za sekundu. Pak je tu ale ještě jedna novinka, která byla vydána prakticky bez povšimnutí, a přitom může mít pro PC hráče velký přínos – řádné, oficiální modovací nástroje.

Formálně vzato Cyberpunk 2077 oficiálně podporuje modding už od vydání hry na konci roku 2020. Tehdy ale vývojáři zveřejnili pouze velmi základní nástroje, jež modderům umožnily stažení metadat a přístup k seznamu herních dat a nastavení. Zároveň jsme se dočkali slibu, že nástroje budou postupně aktualizovány společně se hrou a rozšiřovány. Na splnění takového slibu jsme si nakonec museli počkat více než rok a půl, důležité ale je, že společně s patchem 1.6 došlo na vydání bezplatného DLC s názvem REDmod. Tento přídavek nabízí integrovanou podporu instalování a načítání modů Cyberpunku 2077, stejně jako nové modovací nástroje, díky nimž lze vytvářet, upravovat i užívat vlastní zážitky v Night City. Nepochybně jde o výsledek spolupráce CD Projektu RED s moddery, o níž jsme slýchali v minulosti.

REDmod vám dovolí upravit nebo přidat zvuky, animace či skripty, přičemž je dostupný ve dvou variantách. Můžete ho používat samostatně s využitím příkazového řádku, k dispozici je ale i integrace do WolvenKitu, open-source modovacího editoru, který se zaměřuje na modding nejen Cyberpunku 2077, ale i Zaklínače 3. Integraci s WolvenKitem CD Projekt RED přímo doporučuje kvůli nejlepšímu zážitku a nejsnazšímu používání.

Nové modovací nástroje si můžete stáhnout ve formě bezplatného DLC přes GOG, Steam nebo Epic Games Launcher. Dobrá zpráva přitom je, že mody, které vznikly ještě před vydáním REDmodu, jsou stále podporovány a zároveň jsou dostupné v archivním adresáři hry, jen se neobjeví v menu REDmodu. Jeho prostřednictvím je totiž možné aktivovat i deaktivovat jakékoliv nově vytvořené mody, pokud jsou umístěny ve správné složce. Totéž je dokonce možné provádět na úrovni klienta GOG Galaxy.

Řadu hráčů by pak mohl potěšit i fakt, že se CD Projekt RED zjevně nesnaží o vytvoření nějakého vlastního workshopu či jiného specifického způsobu sdílení modů. Stále je tedy doporučováno nahrávání i stahování modů prostřednictvím serveru NexusMods.com. Více informací najdete na oficiálním webu REDmodu, takže pokud se chcete ihned vrhnout do vytváření nových modifikací, měli byste zavítat právě sem. Nám ostatním nezbývá než čekat na to, s čím talentovaní moddeři vyrukují, když mají nyní konečně k dispozici řádné nástroje.