Magazín · Novinky · ve středu 3. 6. 2020 10:41
Bohemia Interactive zůstává nezávislé. Čínský Tencent české studio nekoupil
Aktualizace: Dnes ráno obletěla svět zpráva, že čínská společnost Tencent za 6,2 miliardy korun kupuje 70 až 80 procent české firmy Bohemia Interactive, která je největším tuzemským studiem. Marketingový manažer Petr Poláček tuto informaci po několika hodinách dementoval s tím, že Bohemia Interactive zůstává nezávislým studiem. Původní zprávu přinesl The Information a převzala ji drtivá většina českých i zahraničních médií.
„Můžeme potvrdit, že informace o vstupu společnosti Tencent do Bohemia Interactive, nebo dokonce o akvizici Bohemia Interactive Tencentem, která se nedávno objevila v médiích, se nezakládá na pravdě. Bohemia Interactive v minulosti vedla jednání o možné strategické spolupráci a může k tomu dojít i v budoucnosti. V současné chvíli se však nic nemění – Bohemia Interactive bylo a je nezávislé studio,“ uvedl pro Indian-tv.cz Petr Poláček, šéf marketingu Bohemia Interactive.
Bohemia Interactive s Tencentem již nějakou dobu spolupracuje na hře Ylands pro čínský trh.
PŮVODNÍ ZPRÁVA
Česká firma Bohemia Interactive, která stojí za sérií Arma nebo DayZ, má nového majitele. Podíl mezi 70 a 80 procent koupila čínská společnost Tencent za 6,2 miliardy korun, píše The Information. Bohemia Interactive dosud mlčí a Tencent odmítl akvizici komentovat.
Studio Bohemia Interactive, které je největší v České republice, bylo založeno v roce 1997 bratry Markem a Ondřejem Španělovými. Specializuje se na vývoj her, umělé inteligence a fyzikální simulace v reálném čase.
První hrou v roce 2001 byla Operace Flashpoint. Jejím nástupcem se stala úspěšná série Arma. České studio rovněž vytvořilo Take on Helicopters, Carrier Command: Gaea Mission, Take on Mars, DayZ, Vigor nebo Ylands.
Bohemia Interactive podle údajů z roku 2018 zaměstnává přes 400 lidí a má kanceláře v Mníšku pod Brdy, v Praze, v Brně a v Amsterdamu.
Tencent nedávno koupil menšinový podíl v německém studiu Yager, investoval do japonského studia PlatinumGames a vlastní například 40 procent Epic Games (autoři Fortnite a technologie Unreal Engine), celý Riot Games (League of Legends, Valorant), 5 procent v Paradox Interactive, 5 procent v Activision Blizzard nebo 9 procent ve Frontier Developments.
Největší herní vývojář v ČR dokázal v loňském roce celosvětově prodat přes 4,5 milionů kopií svých her a rozšíření (DLC) pro ně, což odpovídalo celkovým prodejům okolo 1,5 miliardy Kč.
DayZ oslavilo prodejní úspěch díky vydání na konzolích. V roce 2019 se po PC podařilo hru vydat i ve verzích pro PlayStation 4 a Xbox One. Základní hry se na všech platformách prodalo v roce 2019 1,1 milionů kopií a díky tomuto úspěchu se DayZ včetně DLC může pochlubit více než 5,8 miliony prodaných kusů celkem. Pozitivního přijetí se právě dočkalo i vydání prvního DLC pro DayZ s názvem Livonia, kterého se do této chvíle prodalo 400 tisíc kusů.
To Arma 3 má více než 2,6 milionu prodaných kopií a všech placených DLC jenom v roce 2019. Díky tomu se celkový počet prodaných kusů Arma 3 vyšplhal na 5,5 milionu v případě základní hry a na 9,7 milionu kusů v případě placených DLC.
Po roce stráveném v Game Preview programu došlo v roce 2019 k vydání free to play loot ‘n’ shoot akce Vigor pro Xbox One. Žánrově, stylizací i zasazením do poválečného Norska netradiční hra mezinárodní publikum jednoznačně zaujala, což dokládá počet skoro 4 milionů hráčů, kteří Vigor do těchto dnů vyzkoušeli. Před vydáním free to play verze jich při tom bylo zhruba 700 tisíc. Počet nových zájemců o Vigor navíc neustále stoupá, zejména díky zásobování komunity novým obsahem v rámci sezón, které reagují na přání hráčů.
Dalším titulem, který v roce 2019 opustil brány Early Access fáze, je kreativní platforma Ylands pro PC a mobilní zařízení, kterou v letošním roce čeká hned několik zásadních updatů. Tvůrci se momentálně soustředí na odladění celkového zážitku a přidání funkcí, které Ylands umožní naplno rozvinout svůj potenciál.