Jak bývá u Call of Duty zvykem, představení multiplayeru proběhlo skrz propracovaný a akcí nabitý filmový trailer, který láká na válečnou vřavu pro více hráčů, tentokrát v rámci druhé světové války skrz Call of Duty: Vanguard.

V den vydání, tedy 5. 11. tohoto roku, bude ve hře 20 map, pokročilé přizpůsobení zbraní, nové sociální možnosti, nový režim Champion Hill, rozmanití operátoři a mimo jiné nové perky, killstreaky, vybavení a vylepšení.

Na samém závěru téměř tříminutové video vybízí k předobjednávce, která zajistí dřívější přístup do veřejné bety. Pro majitele PlayStationu 4 a PlayStationu 5 začíná 10. 9. Dá se očekávat, že další víkend bude pro předobjednávky na dalších platformách (plus znovu na PlayStationu) a poté konečně opravdu pro všechny.

Pojďme se na všechny novinky podívat podrobněji:

MAPY

Při uvedení Call of Duty: Vanguard na trh bude k dispozici 20 multiplayerových map, což je nejvíce map v historii série Call of Duty. Je pravděpodobné, že další mapy budou do hry přidány v budoucnu.

16 map je určeno pro standardní multiplayer, 4 mapy pak pro nový mód Champion Hill. Mapy jsou zasazeny na různé fronty druhé světové války, včetně východní fronty, severní Afriky a Pacifiku.

MÓD PATROL

Patrol je nový mód. Jde o obdobu Hardpointu. Chybět nebudou klasické režimy jako Team Deathmatch, Kill Confirmed, Domination a Search & Destroy, stejně tak dříve zmiňovaný Champion Hill.

TAKTICKÉ NIČENÍ

Vanguard si vypůjčil systém z Rainbow Six a dalších populárních her. Na všech mapách bude zničitelné prostředí. Jak můžete vidět v traileru úplně nahoře, hráči budou moci zničit určité prvky prostředí, například aby vyhnali protivníky z krytu. Kalibr vaší zbraně ovlivní, jak rychle a efektivně lze prostředí zničit.

STŘELBA NASLEPO

Novinkou je možnost střelby naslepo, což umožní střílet z krytu. Půjde o méně přesný způsob míření a střelby ze zbraně, ale v některých situacích může být užitečný.

ŽÁDNÉ FRAKCE

Velkou změnou pro Call of Duty je absence frakcí. Místo toho budou týmové režimy tvořeny týmy fiktivních postav, které si můžete vytvořit a upravit podle svých představ. Předchozí hra od Sledgehammer, Call of Duty: WWII, obsahovala vždy dvě frakce, které šly proti sobě - Osa a Spojenci.

Tempo boje

Vývojáři připravili také nový systém combat pacing. Ten hráčům umožní zvolit si požadovanou úroveň intenzity. Konkrétně:

  • Tactical: klasický zážitek 6v6
  • Assault: vyvážené tempo boje, které nabízí dostatečný prostor pro dýchání a spoustu cílů k zabití. V betě se bude počet hráčů pohybovat mezi 20 až 48
  • Blitz: vysoce akční lobby, kde je intenzita hry zvýšena

AKTUALIZACE GUNSMITH A VYVÁŽENÍ ZBRANÍ

Režim úpravy zbraní v Call of Duty, Gunsmith, nyní umožní hráčům "neomezený" přístup k nástavcům, vybrat si jich můžete až 10 na každou jednotlivou zbraň. To má zajistit tisíce možností nad rámec toho, co bylo možné dříve. Hráči si také mohou pomocí těchto nástavců upravit poškození a rychlost střelby a mohou také měnit ráži zbraní. Časem máme očekávat ladění a vyvážení tohoto systému.

SYSTÉM KLANŮ

Nový klanový systém má vlastní specializovaný postup, přizpůsobený konkrétnímu klanu, respektive skupině hráčů. Klany fungují napříč platformami a generacemi konzolí. Postup, emblémy, odemčené předměty a battle pass jsou přiděleny každému hráči v klanu.

SPECIÁLNĚ PRO PC

Hráči na PC se mohou těšit na neomezenou snímkovou frekvenci a možnosti přizpůsobení, jako jsou například klávesové zkratky a čitelnost textu. Hra také podporuje ultraširoké a vícemonitorové nastavení.

Ve studiu Sledgehammer dále pracují na zlepšení latence, hráči mají očekávat, že odezva bude v řádu pouhých milisekund.