Microsoft za první čtvrtletí fiskálního roku 2025 hlásí meziroční nárůst tržeb divize Xbox Content & Services o 61 %. Z velké části je to díky akvizici Activisionu Blizzard King, který se na tom podílel s 53 %. Naopak prodej hardwaru zaznamenaly pokles o 29 %.

Americká společnost prodává méně konzole, ale daří se jí v segmentu obsahu a služeb. To se po spojení s vydavatelem Call of Duty očekávalo. Stejně tak analytici očekávali pokles zájmu o konzole Xbox, když technologický gigant začal své hry vydávat na konzole PlayStation a Nintendo Switch.

Divize Xboxu v červenci, srpnu a září zaznamenala 43% meziroční nárůst tržeb. 43 % se na tom podílel Activision Blizzard King. Celý Microsoft v tomto období dosáhl na tržby 65,6 miliardy dolarů, což je o 16 % více než ve stejném období loňského roku. Čistý zisk se zvýšil o 11 % na 24,7 miliardy dolarů.

Další čtvrtletí na tom bude ještě lépe. Říjnové Call of Duty: Black Ops 6 se může pochlubit nejúspěšnějším uvedením v historii této série. Ve srovnání s loňským Modern Warfare 3 prodeje na PlayStationu a Steamu vzrostly o 60 %. Sociální sítě Call of Duty hlásí, že za první tři dny si Black Ops 6 připisuje nejvíce hráčů, nejvíce odehraných hodin a zápasů.

Generální ředitel Microsoftu Satya Nadella ještě hlásí nový rekord v celkových tržbách Game Passu a průměrných tržbách na předplatitele. Nadella se dívá do budoucnosti a pochvaluje si, že jejich značky nikdy nebyly lepší. I když přesná čísla nezveřejnil. Analytici předpokládali, že s uvedením Black Ops 6 v Game Passu se zvýšit počet předplatitelů o 2,5 milionu až 4 miliony.

Call of Duty je zkrátka zlaté prasátko. Od roku 2003 až do současnosti se prodalo neuvěřitelných 500 milionů kopií. Do toho tady jsou ještě bezplatné tituly Call of Duty: Warzone a Call of Duty: Mobile. Ty jsou také velice populární. Uvidíme, zda Black Ops 6 dokáže překonal Modern Warfare z roku 2019, které je nejprodávanějším dílem. V září 2010 bylo uváděno více než 30 milionů kopií, což do pokladny přineslo přes miliardu dolarů.

Není divu, že pod Microsoftem se v Activisionu nic nemění. Struktura Call of Duty pod novým vlastníkem zůstala stejná. Na sérii pracuje 15 různých studií, včetně těch větších i menších, které zajišťují další podporu. Vypadá to, že Microsoft se bude držet každoročního vydávání nového dílu. Matt Cox, senior viceprezident a generální ředitel Call of Duty, si v rozhovoru pro Washington Post pochvaloval spolupráci studií Treyarch a Raven při vzniku Black Ops 6.