Magazín · Novinky · v úterý 21. 3. 2023 09:02
Blizzard při optimalizaci Diabla 4 odvedl solidní práci
Po vizuální stránce i optimalizaci odvedl Blizzardu u Diabla 4 solidní práci. Hráči vývojáře po první fázi bety chválí a za pravdu jim dávají videa s detailním srovnáním jednotlivých verzí hry.
YouTuber ElAnalistaDebits zveřejnil srovnávající videa, aby jednotlivé platformy bety Diabla 4 porovnal. PS5 verze běží v rozlišení 4K při 60 snímcích za sekundu, zatímco verze pro PS4 a PS4 Pro dosahuje 30 fps v rozlišení 1080p, respektive 1188p. Doba načítání je u nové generace PlayStationu zhruba 5 sekund, zatímco na staré generaci až 50 sekund.
Na Xboxu jsou rozdíly v rozlišení vyšší. Na Xboxu Series X běží Diablo 4 podle očekávání v rozlišení 4K při 60 FPS, na Xboxu Series S je to rozlišení 1440p při 60 FPS, na Xboxu One X je to stejné jako na PS4 Pro (1440p při 30 FPS) a na Xboxu One se musejí hráči spokojit s rozlišením 900p při 30 FPS.
Minimálně na PC můžete očekávat ještě zlepšení, Blizzard nedávno potvrdil podporu DLSS 3, která bude dostupná v den vydání plné verze. Teď hra podporuje DLSS 2 a FidelityFX Super Resolution od AMD, což podle mnohých bohatě stačí.
Pokud čekáte na víkend, kdy bude spuštěna veřejná beta, tak pro vás máme dobrou zprávu. Už na konci té předešlé pro předobjednávky stihl Blizzard opravit největší problémy, zejména stabilitu betaverze Diabla 4. Aktualizace také zkrátila časy ve frontách. I přesto se očekávají problémy s připojením na servery nadcházející pátek, kdy bude spuštěna ona veřejná beta pro všechny zájemce na počítačích a konzolích.