Možná jste si v poslední době všimli, že vývojáři vydávají hry pouze ve vlastních launcherech. Například jedna z nejpopulárnějších her na světě, Fortnite, se nachází v Epic Games launcheru. Fortnite však není jedinou výjimkou - hry jako Overwatch, Destiny 2, Titanfall 2 a nové Call of Duty se také nacházejí ve vlastních launcherech namísto Steamu.

Příčinou tohoto osamostatňovaní her je především podíl, který si Steam bere z prodeje her a mikrotransakcí v nich. Vývojáři navíc mají složitější přístup k informacím uživatelům, což může být často klíčové při optimalizaci hry nebo rozhodování prodejních a marketingových strategií.

Na letošním QuakeConu se IGN ptalo Peta Hinese právě na toto téma. Zajímalo je, zda Bethesda hodlá vydávat více her pouze ve svém launcheru, nebo jestli je Fallout 76 výjimkou.

Zatím jsme se nerozhodli, toto je specifické pro Fallout 76, vzhledem k tomu, že je to online, dlouhodobá hra. DOOM Eternal možná bude pouze v Bethesda.net launcheru, a možná ne.

Hines dále řekl, že při vydávání her ve vlastním launcheru mají mnohem lepší přístup k informacím o uživatelích, a některé z těchto výhod by na Steamu neměli.

To, že Bethesda nevyužívá Steam pro svůj nový titul tedy neznamená, že se na něm neobjeví jejich další hry. Vzhledem k tomu, že je to však online hra, která bude podporována i několik let po vydání a hráči ji stejně budou kupovat kdekoliv se bude nacházet, se Bethesda rozhodla vydat Fallout 76 mimo Steam.