Psychické poruchy jsou poslední dobou dalo by se říct trendem a viděli jsme již spoustu her, které je nádherně představily. Každopádně, hra Weakless si odvážně bere na triko poruchy fyzické. Ve hře totiž budete střídavě hrát za dvě postavy – za hluchého Deaf a slepého Blind, na jejich cestě k záchraně své rodné země. Jejich odlišné pohledy na svět jsou přitom jedinečný nový nápad, na který jsme ve hrách dlouho čekali.

JEDINEČNÝ NOVÝ NÁPAD NA HERNÍ SCÉNĚ

Weakless pochází z malého studia a jak jsem již zmínila, sleduje osudy dvou weavelings – větvičkovitých stvoření žijících v souladu s přírodou. Jednoho dne se ovšem jejich živobytí ocitne v ohrožení, a tak jsou nuceni vyrazit na nelehkou záchrannou misi.

Svým příběhem Weakless velmi připomíná hru Fe. V čem se ale liší od jakékoliv jiné hry, je hratelnost. Hlavní hrdinové mají nejenom každý své slabosti, ale také silné stránky, tudíž jsou jejich gameplaye drasticky odlišné. Zatímco za hluchého Deaf si budete užívat nádhernou grafickou stránku hry, lézt po skalních římsách a ovlivňovat různé květiny, se slepým Blind uslyšíte nádhernou hudbu a všelijaké zvuky přírody, také budete moci odtlačovat velké překážky v cestě, stejně tak vodit vystrašeného Deaf po tmě…

NEJVĚTŠÍ CHYBA JE KRÁTKÁ HRACÍ DOBA...

Jednoduše řečeno, hrát za obě postavy je nový a zábavný zážitek. Schopnosti obou se navzájem doplňují a jak příběh postupuje, čím dál tím víc si uvědomujete, jak důležité přátelství mezi těmito dvěma je. Prostě svůj cíl podat dva různé pohledy na jednu věc a ukázat důležitost přátelství tvůrci zvládli perfektně. Co se jim bohužel nepodařilo vyladit, jsou různé poruchy grafických modelů – moderně řečeno glitche a bugy. Během hraní jsem až moc často viděla rozmazané tancující keře anebo rozklepanou zrakovou kouli při šplhání s Deafem. Jelikož ani jedna z postav neumí skákat ani padat z výšek, často se stalo, že se jeden z hrdinů někde zasekl a nenásledoval svého přítele. To ale většinou zjistíte až když jste o pěkný kus dál a vracet se pak pro zaseklého kamaráda může být pěkně otravné.

K tomu si přidejte skákající kameru a poměrně časté zasekávání a zjistíte, že ačkoliv má Weakless skvělý jedinečný nápad, technické zpracování sem tam docela skřípe, což je strašná škoda. Největší problém je ale až moc krátká hrací doba. Pokud už za sebou máte pár relaxačních logických her, projdete celé Weakless za přibližně 2 hodiny, což je na momentální cenu dvacet euro prostě strašně málo, ale hlavně je to hrozná škoda, protože Deaf a Blind jsou nejenom zajímavé postavy, ale hraní za ně je opravdu zábava. Z mého pohledu jsou to jednoduše nevyužité potenciály – bylo by například skvělé, kdyby se během hry naučili nějakou novou schopnost a trošku tak vyvinuli svůj charakter, bohužel vůbec nic takového se nestane.

Když si ale Weakless shrneme, jde o nový a jedinečný kousek, na který jsme dlouho čekali. Hraní za dvě různé postavy je dostatečně odlišné nejenom z pocitového ale i z hratelného hlediska. Příběh není perfektní, ale nezamrzí. Vše dokresluje nádherná hudba i vzhled. Bohužel se ale vývojáři nedokázali vyhnout spoustě malých chyb, které hru táhnou ke dnu - ať už jde o časté glitche nebo o sekavou kameru. Největším problémem ale zůstává velmi krátká herní doba, protože každý, kdo má rád tento typ her, si Weakless zamiluje a bude ho chtít hrát déle. Za tým Indiana si hra odnáší 7 bodů z 10.