Kdo by neznal League of Legends od Riot Games, který se od roku 2009 stal jednou z nejpopulárnějších e-sportových her. Díky restartu herního vesmíru v roce 2014, a tedy vytvoření do té doby chybějícího příběhu jednotlivých postav, jsme se ovšem už dočkali několika komiksů, hudby, animovaného seriálu Arcane a v neposlední řadě dalších her založených na příbězích z tohoto světa. Bohatý lore a postavy League of Legends si tak může užít více lidí, aniž by se museli vystavovat drsnému grindu. Obzvlášť když je tvorba nějaké hry svěřena do rukou vývojářů Moonlighteru, společnosti Digital Sun. Řeč je o novém přírůstku do portfolia her ze světa League of Legends s názvem The Mageseeker, díky němuž může Digital Sun vyprávět příběh revolučního magického zloděje Sylase v akčním RPG stylu. A musím říct, tenhle příběh podávají s chutí.

Pro nezasvěcené – The Mageseeker: A League of Legends Story vás zavede do Demacie. Ta je obecně považována za spravedlivé a čestné království, kde žijí postavy jako čarodějka světelné magie Lux a neochvějný královský rytíř Garen. V jejím nitru se však skrývá temné tajemství. Země Demacie je sice bohatá na magii, ale její vládci se obávali té, kterou nedokázali ovládat. A tak se zrodili hledači mágů; magičtí inkvizitoři, kteří vyhledávali mágy k naverbování, nebo uvěznění až do smrti.

DOBRO PROTI ZLU, NEBO ZLO PROTI ZLU?

A zde se dostáváme k naší hlavní postavě. Sylas byl totiž také naverbován jako lovec mágů, a to ještě zamlada, ale když ho zbytečná krutost jeho kolegů obrátila prudce proti nim, byl uvězněn v temném vězení. Až po dlouhých patnácti letech přišel čas jeho pomsty. Demaciánským královstvím otřásá podivná událost a vojáci, mágové i šlechtici jsou ve zmatku. Král byl zabit a všichni si myslí, že to udělal Sylas. Což mu je jedno. Jediné, co vidí, je příležitost bojovat proti mágům, kteří jeho a ostatní uvěznili. A tak začíná křížová výprava, jejímž cílem je zničit takzvané Mageseekery, ony inkvizitory, a zároveň nalézt vzpurné mágy, kteří mu v tom pomohou.

Sylasův příběh je zajímavý, protože představuje temnou a komplikovanou stránku Demacie, která dříve působila šťastným a čestným dojmem. Jako nejlepší na tom všem bych vypíchl, že Digital Sun se zároveň nezbavují ani svého charakteristického stylu. Samozřejmě, že postavy v The Mageseeker vypadají dramatičtěji a méně kresleně než v Moonlighteru, ale portréty postav, pixelový top-down pohled a průběh hry jsou fantasticky povědomé. A to vše je pěkně zapečené do prostředí League of Legends.

Krásně to dokresluje i úžasný soundtrack. Ten si vzal na starost Gareth Coker, kterého mohou fanoušci znát nejen z předchozího spin-offu League of Legends – strategického Ruined King – ale také ze série Ori. Ať už se jedná o bitevní vřavu, dramatickou cut-scénu nebo třeba jen průzkum, The Mageseeker má nádhernou hudbu, která pomáhá nést atmosféru dobrodružství a na každém kroku ji posouvá na novou úroveň.

POSTAVY Z  LEAGUE OF LEGENDS VŠUDE KOLEM VÁS

Co bych hře ale v případě příběhu a průběhu vytkl, je rychlý začátek. Studio Digital Sun nejspíš spoléhá na to, že hráči budou něco málo vědět o světě League of Legends. Takže pokud netušíte, kdo jsou Sylas, Lux, Garen a vůbec svět Runeterra, můžete se zprvu ztrácet. Protože sám „lolko“ nehraju, přesně tímto problémem jsem trpěl. Dokážu si ovšem představit, že fanoušci série budou chrochtat blahem. Jak jsem ale zmínil, prvotní ztracení v příběhu pro neznalé rychle odezní, protože příběh a postavy jsou velice dobře prezentovány.

Pokud neznáte základní princip Sylase v League of Legends. Tak je vybaven magickými okovy s magickou silou, kterými se může ohánět, může krást schopnosti ostatních postav a používat je podle svého uvážení. A přesně tímto způsobem si ho užijete i zde, ale trochu ve stylu Krata z God of War. Budete se potulovat po Demacii a mlátit nepřátele Sylasovými pěstmi a řetězy. Kromě toho se Sylas může pomocí řetězů přichytit a přitáhnout k nepříteli pro útok z výskoku. Tenhle manévr slouží jako dobrý základ boje v celé hře.

Opravdu zábavné to však začíná být až s objevením nepřátel ovládajících magii nebo tvorů vyzařujících určitý magický element. Od nich totiž můžete kopírovat jejich schopnosti a aktivně je využít v boji. Každý magický tvor se navíc řadí k určitému elementu. A jak je zvykem, jeden element má slabinu proti jinému elementu. Například využití výbušné síly ohnivé žáby proti ledovým mágům nebo použití rozmáchlého větrného kouzla proti zemním nepřátelům je intuitivní a donutí vás přemýšlet rychle. Hlavně když skáčete od nepřítele k nepříteli, zatímco do nich mlátíte fyzickými i magickými útoky.

MAGIE JE VŠUDE KOLEM VÁS

Jakmile v příběhu dostatečně postoupíte, odemkne se vám ještě tábor rebelů. Ten se v průběhu hry zaplní postavami, jimž jste na cestě pomohli. Jedním z přínosů je, že každé kouzlo nebo magickou schopnost, se kterou jste se setkali a kterou jste alespoň jednou ukradli, můžete proměnit v trvalé kouzlo pro své použití. Díky tomu je sbírání kouzel o to zábavnější a zajímavější. Navíc si postupně můžete zvyšovat svou kapacitu trvalých kouzel, abyste byli lépe připraveni na nástrahy, kterým můžete čelit. V tom vám pomáhá i bitevní plán před každou misí, na kterou se vydáte. Dopředu vidíte, jakým živlům budete čelit, a podle toho si můžete zvolit adekvátní kouzla. Ta jsou ovšem vázaná na vaši manu. Čím silnější kouzlo je, tím více jí spotřebuje. Hra je tak krásně vyvážená a nutí vás kombinovat jak boj zblízka, tak používání těchto magických schopností.

A samozřejmě se vám postupně otevírá ještě více možností boje. Další rozšíření přináší mágové, kterým po cestě pomůžete a na oplátku se k vám přidají. Ty poté lze vybavit pro mise, aby doplnili Sylasovy schopnosti. Jeden společník vám umožní provést ledový útok s plošným účinkem coby zakončení komba, jiný zase možnost navázat na řetězový útok bleskovým úderem zblízka. Celkově je tak mezi běžným bojem nablízko, ukradenými kouzly, trvalými kouzly a těmito rozšířeními společníků ve hře spousta způsobů boje a rozmanitých nepřátel, proti kterým můžete formulovat nejlepší strategie.

Důležité je také prozkoumávání míst, které Sylas osvobozuje. A k tomu přispívají i Sylasovy přirozené schopnosti. Ve spoustě oblastí musíte překonat mezery nebo se dostat na vzdálená místa. Za tímto účelem může Sylas zaháknout řetězy na záchytných bodech a přitáhnout se na druhou stranu. I když se to zpočátku omezuje pouze na plošinky, můžete objevovat tajná zákoutí ukrývající různé poklady, které Sylasovi pomohou ve vylepšování jeho schopností. V mnoha bitvách je také pole roztříštěné a Sylas bude muset kombinovat boj s tímto pohybem pomocí řetězů, aby své nepřátele efektivně zlikvidoval. Musíte být rychlí, ale když se vám to povede, je to uspokojující. Přesto musím říct, že v pozdější fázi hry jsou souboje až hektické a nepřehledné. 

The Mageseeker mě každopádně rozhodně zaujal. Digital Sun už dokázali, že mají dobrý přehled o tom, co dělá akční RPG zábavné a i zde uplatnili své schopnosti na výbornou. Tedy skoro. Lehce mě hlodá pomyšlení, že titul mohl využít svůj potenciál se zapojením magie ještě víc. Myslím si, že by se rozhodně našlo místo na klidnější pasáže s logickými hádankami, pomocí kterých by si hráč mohl lehce vydechnout po hektickém boji s hromadou nepřátel zakončeným fázovým soubojem s bossem.

Pořád se však jedná o velice povedený indie titul, který ani svojí herní dobou 15 hodin vůbec neurazí. Hra je kompletní, bez technických problémů, se zábavnými souboji a kradením schopností, dobrým pohybovým systémem, neustále se rozšiřujícím a vylepšujícím arzenálem a krásným hudebním doprovodem, který provází další úžasnou vizuální a příběhovou interpretací světa League of Legends. The Mageseeker je prostě zábavný. A ať už jste fanoušky League of Legends, nebo ne, tohle je titul, který stojí za to si zahrát.