Postavte se proti zlému kultu Hargona, který má za cíl všechno zničit, a zajistit, ať už nikdy nikdo nic nestaví! Jak proti tomu bojovat? No, řekněme že vaše zbraně budou stovky vycraftěných bloků, stavební blueprinty, a hromada vysázených kedluben.

Dragon Quest Builders 2 je dobrodružná sandbox akce navazující přímo na události z Dragon Quest 2. Na začátku hry ztroskotáte na zdánlivě opuštěném ostrově, kde se naučíte základy stavby, craftování, a interakcí. Popravdě mi ale přišlo, že celých prvních 5 hodin byl jeden dlouhý tutorial, který se někdy táhnul zbytečně dlouze. Druhý díl se v mnoha oblastech zlepšil. Grafické zpracování je malebnější a plynulejší, přitom běží na stejném enginu jako první hra. Herní plocha, na které se dá stavět, byla v prvním díle velice limitovaná. Tady naopak máte k dispozici naprosto celou mapu a můžete vytěžit i postavit cokoliv, kamkoliv.

Vzhůru za dobrodružstvím!

Během vašeho dobrodružství budete cestovat přes několik ostrovů. Na každém z nich musíte vybudovat novou vesnici, vysázet zeleninu, a plnit požadavky a prosby vesničanů. Ti budou také postupem času přibývat dle vašeho úspěchu s růstem vesnice. Vesnice má svůj vlastní level, který zvyšujete sbíráním srdíček od obyvatel. Ty se objeví vždy, když uděláte něco dobrého pro vesnici, třeba když zasejete, nebo postavíte nový dům. Tento systém se mi líbil a motivoval mě stavět více než jsem původně chtěl. Soubojový systém v této hře není nijak komplexní, v podstatě jen zběsile mačkáte jedno tlačítko, popřípadě držíte na nabití silného seknutí, nebo zmáčknete kombinaci dvou tlačítek na velký úder. Uhýbání ale ve hře naprosto chybí, a tak musíte vždy včas přestat s útokem, odejít od nepřítele než udeří, a pak opět doběhnout zpět.

Hudba nehraje v této hře silnou roli. Když už dojde na nějaký zapamatovatelný kousek, tak je z velké části inspirovaný předchozím dílem Dragon Quest Builders. Během objevování ostrova alespoň hraje velice tiše příjemná ambientní muzika. Exploraci ostrova jsem plynule prokládal staráním se o vesnici a sháněním materiálů. Pokud jsem se chtěl dostat na druhou stranu mapy, kde jsem už byl, mohl jsem použít warp pointy, které jsem v minulosti objevil. Bohužel mi často přišla většina ostrova pustá a bez aktivit. Ano, dalo se těžit mnoho surovin, ale jinak tam nebyl žádný obsah a málo nepřátel. Mnohem raději jsem tedy strávil svůj čas ve vesnici, staráním se o farmu a tak podobně.

Bohužel se našlo i pár nedodělků...

Pár nepříjemností si ale tento díl ponechal z předchozího. Samotné stavění je hodně kostrbaté. Pokud chcete třeba postavit 5 bloků vedle sebe, nemůžete se zamknout na jednu osu a postupně se posouvat a stavět. Neustále tedy musíte zápasit s analog páčkou a dělat nepříjemné osmičky. Vadilo mi také, že veškerá menu i craftovací rozhraní se dala navigovat pouze d-padem, ne páčkou.

Hru Dragon Quest Builders 2 mohu doporučit všem kreativním jedincům co rádi staví nebo se starají o farmu. I přes její nepříjemné nedodělky, jako je krkolomnější stavění nebo nudnější pasáže na ostrově, je to skvělá hra a zabaví na desítky hodin. Za tým Indiana si hra odnáší 7 z 10.