
Magazín · Novinky · ve středu 16. 7. 2025 08:35
Zrušený Dead Island 2 byl hrozný. Nenaslouchal hráčům
Pamatujete si ještě na trailer z roku 2014 se zombie běžcem? Na internetu způsobil poprask. Všichni se začali těšit na návrat Dead Island. V zákulisí to ale připomínalo apokalypsu.
Martin Wein, bývalý manažer pro komunikaci v Deep Silveru, na přednášce Develop:Brighton popsal, co se po prezentaci dělo. Na jedné straně tým slavil úspěch. Všichni byli na trailer hrdí. Na té druhé ale na tom hratelný prototyp nebyl vůbec dobře.
„Po třech až čtyřech týdnech jsme s tehdejším vývojářským týmem dosáhli důležitého milníku. Ale ta hra byla prostě hrozná. Neměla nic společného s tím, co dělalo původní Dead Island tak zábavným,“ vzpomíná Wein, z místa reportoval server GamesIndustry.
Po negativních testech hráčů se Deep Silver pokusilo vývojáře (tehdy německé studio Yager, autoři chválené akce Spec Ops: The Line) přivést k rozumu. „Ptali jsme se jich: Co s tím plánujete udělat? A odpověď zněla jen: Nechte to na nás.“
Když se po několika měsících tým vrátil s identickou verzí hry, padlo zásadní rozhodnutí. Projekt studiu odebral a vývoj přešel nejprve ke Sumo Digital a v roce 2019 k Dambuster Studios, kteří jej po letech dokončili. Než jsme si ale Dead Island 2 mohli zahrát, musela hra projít sérií odkladů a zmatků. Zdržena byla téměř o dekádu.
Wein dnes tvrdí, že šlo o nutné zlo. „Mohli jsme vydat špatnou hru, která by možná něco vydělala, ale tím bychom zničili celou značku. Místo toho jsme se rozhodli to udělat pořádně. A vyplatilo se to.“ Podle Weina se tomu všemu dalo zabránit. Stačilo včas naslouchat hráčům. V Yageru ale měli jinou vizi, které se drželi, zatímco v Deep Silveru dali na hráče.
Dead Island 2 nakonec vyšel v roce 2023 a i přes komplikovaný vývoj si vedl komerčně velmi dobře (do května 2024 se prodalo přes tři miliony kusů). Jeho cesta ale připomíná, jak nebezpečné může být, když vývojáři ignorují zpětnou vazbu od samotných hráčů. A jak důležité je mít vydavatele, který je ochoten přijmout nepopulární rozhodnutí.
Detail k označené hře
