CD Projekt RED to v poslední době neměl a stále nemá zrovna nejlehčí. Cyberpunk 2077 je i po nedávném patchi 1.2 po technické stránce pořád v ne zrovna nejlepším stavu a samotné studio se dokonce stalo terčem hackerského útoku. Prostě nic příjemného. CD Projekt ovšem netroškaří a pouští se do odvážného kroku; došlo k akvizici vancouverského studia Digital Scapes, které se podílelo například na Dying Light či právě Cyberpunku 2077.

Digital Scapes se stalo součástí herního průmyslu v roce 2012, kdy bylo založeno lidmi ze studií BioWare, Radical Entertainment a Relic. Za ty roky, které stihly uplynout, se studio značně rozrostlo a spolupracovalo například s Techlandem na tvorbě módu pro Dying Light. Jejich nejnovější spolupráce byla právě s polským studiem CD Projekt RED, se kterým se dohodli na dlouho trvajícím partnerství.

A toto partnerství nakonec přerostlo v něco mnohem většího, jelikož CD Projekt byl s prací, kterou Digital Scapes odvedlo na Cyberpunku 2077, tak spokojen, že se rozhodl je odkoupit a založit tak CD Projekt RED Vancouver. K tomu technický ředitel a vedoucí výroby CD Projektu Red Paweł Zawodny dodal: „Obrovsky talentovaný tým Digital Scapes je dokonalým základem pro vybudování širšího týmu CD Projekt RED Vancouver.“

CD Projekt RED Vancouver se přidá k ostatním vývojovým týmům CD Projektu RED, které mají své sídlo ve Varšavě, Krakově a Vratislavě. Zawodny k tomu dodal: Již tři roky úzce spolupracujeme a plně jim důvěřujeme. Digital Scapes při tvorbě Cyberpunku 2077 vynaložili hodně práce, pomáhali s vývojem hry a optimalizovali její různé funkce.“

Přečtěte si také: Jak se změnil Cyberpunk 2077 po patchi 1.2 na PC a konzolích?

Zawodny ale není jediný, kdo se k přechodu Digital Scapes pod křídla CD Projektu RED vyjádřil. Svůj názor na celou věc podal i ředitel Digital Scapes Marcin Chudy, který řekl: „Je to skvělá příležitost pro kanadské vývojáře zapojit se do neuvěřitelné značky CD Projektu RED a pro CD Projekt RED využít hluboký kanadský fond talentů a herní řemeslo.“

Uvidíme, zda tento krok pomůže CD Projektu udělat konečně něco pořádného s technickým stavem Cyberpunku 2077 na starší generaci konzolí. A i kdyby ne, určitě se jedná o zajímavý krok do budoucna, díky kterému bychom se mohli dočkat mnohem lepších her.

Ostatně, CD Projekt chce od roku 2022 pracovat na projektech paralelně. Více o plánech týkající se budoucnosti a vývoje Zaklínače a Cyberpunku se dočtete zde.