V dnešním Stručně jsme psali, že se v polovině října dle všeho můžeme těšit na nové informace, názory novinářů a nové záběry z hraní remaku Dead Space. Autoři ze studia Motive nás chtějí ještě více navnadit a postupně do světa pouštějí nové detaily.

V blogovém příspěvku nazvaném Inside Dead Space senior producent Philippe Ducharme a kreativní ředitel Roman Campos-Oriola nastínili proces předělávky původní hry. Prozradili přitom spoustu zajímavostí, včetně zákulisních věcí.

FANOUŠCI POMÁHAJÍ

Remake vzniká za doprovodu skalních fanoušků Dead Space. Ti byli v brzké fázi vývoje pozváni a tvůrci s nimi diskutovali své nápady, zjišťovali jejich názory atd. Takto se scházeli zhruba každých šest týdnů. Ducharme s týmem si uvědomovali, že v Motive mají určité názory, ale to neznamená, že jsou správné.

„Existovala řada polarizujících témat, na která jsme chtěli získat názor. Zaměření na komunitu je jedním z klíčových pilířů tohoto projektu,“ uvedl producent s tím, že využili také zpětnou vazbu z jejich livestremů, pročítali uživatelské recenze (asi předchozích dílů) a komentáře na Twitchi. Takto nasáli hodně názorů, aby pochopili, koho touto hrou oslovují a čím je pro ně Dead Space velkolepý.

Tohle vše jde ruku v ruce se změnou přístupu Electronic Arts ke studiím. Vedoucí jednotlivých studií mají větší autonomii a zodpovídají se přímo generálnímu řediteli Andrew Wilsonovi. Více jsme o této novince napsali zde.

ZÁKLADY JSOU NA SVÉM MÍSTĚ

Příběh zůstane stejný. Remake bude znovu vyprávět příběh systémového inženýra Isaaca Clarkea, který musí bojovat o život na vesmírné vlajkové lodi USG Ishimura proti smrtícím nekromorfům. V Motive ctí odkaz, na původní hru se dívají s maximální úctou a základy nechávají na svém místě.

„Provádíme několik vylepšení, aby byl zážitek lákavý jak pro nové hráče, tak pro ty, kteří Dead Space znají,“ dodal na tohle téma Ducharme. „Chceme, aby fanoušci Dead Space znovu objevili Dead Space, jako by to bylo poprvé,“ přidal se Campos-Oriola. „Ale s pocitem, že je vše známé a rozpoznatelné. To je něco, co je pro nás opravdu důležité.“

Původní fanoušky jen mrzí, že na remaku nepracuje Glen Schofield. Ten v prosinci toho roku přinese nový horor The Callisto Protocol, jenž se u Dead Space inspiroval a dal by se považovat za jeho duchovního nástupce.

Co se vylepšení týče, tak každý asset, od animací, textur a efektů až po chování nepřátel, byl předělám do Frostbite enginu. Dnešní moderní technologie a výkon počítačů a nové generace konzolí jim pak umožnil vytvořit hru jako jeden sekvenční záběr.

„Od okamžiku spuštění hry až do okamžiku, kdy ji ukončíte, nedochází k žádným střihům kamery ani načítacím obrazovkám – pokud tedy nezemřete. Ishimura je nyní plně propojená, takže můžete projít z bodu A do bodu Z, navštívit celou loď a znovu navštívit místa, která jste již dokončili, abyste si vyzvedli věci, které jste možná přehlédli – to vše je nové. Nyní je to zcela nepřerušený zážitek,“ přiblížil producent.

Vývojáři se dále rozpovídali o řadě vylepšení pro remake. Mimo jiné přináší větší volnost v rozsahu 360 stupňů v nulové gravitaci. Teď máte mít pocit, že jste skutečně ve vesmíru. To jim zároveň umožnilo vytvořit nové způsoby navigace, nové cesty a nové prostředí s novými výzvami.

NOVÝ SYSTÉM ROZČTVRCENÍ

V Motive zapracovali na tom, jak nestvůry vypadají a jak se budou při zásahu deformovat a jak se bude od nich oddělovat maso. Kromě čelisti může dojít například k odstranění masa a vykouknutí kosti. Tento systém je zcela nový a dle tvůrců je skvělý a přidává na hratelnosti z pohledu dynamické a strategické akce.

Z nekromorfa se bude trhat kůže a maso, čímž se odhalí kosti. „A pak můžete kosti přeříznout, a to přeřízne končetinu a tak dále,“ poznamenává producent. „Vypadá to úžasné, ale také to dává hráči přímou zpětnou vazbu o míře poškození, které způsobuje.“

NOVÉ VEDLEJŠÍ PŘÍBĚHY

Poslední důležitou novinkou, na kterou se v blogovém příspěvku tvůrci zaměřili, jsou nové vedlejší příběhy. V Motive si správně uvědomili, že po vydání původního Dead Space dorazily další dva díly a komiksy. Podívali se tak na celkové lore značky a postarali se o to, aby remake lépe zapadal do celkového příběhu a lore univerza Dead Space, které se vyvinulo po prvním díle.

Jako první příklad uvádějí, že uslyšíme Isaacův hlas, stejně jako v Dead Space 2 a Dead Space 3. Dále dali prostor některým vedlejším postavám, které se objevily například jen ve zvukových záznamech, jako je doktor Cross. Důležité postavy, jako je Nicole, budou mít více souvislostí a charakterů. Za tímto účelem vytvořili celou vrstvu vedlejších příběhových úkolů, které hráčům umožní například zjistit, co se stalo s Nicole během epidemie.

Jak se vám remake Dead Space zamlouvá? Vyjde 27. 1. 2023 na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X/S.