Známá a milovaná série Wolfenstein má své kořeny hodně hluboké, čímž se také řadí mezi jedny z nejznámějších a nejvíce revolučních herních sérií. Napříč lety od svého prvního počinu z roku 1981 jsme mohli vidět, jak se tato šílená akční série proměňuje neskutečným způsobem a přizpůsobuje své ojedinělé herní mechaniky naší moderní pokročilé době. A to nás přivádí do momentu letošní E3, kdy Wolfenstein: Youngblood tuto nevšední střílečku posouvá opět jiným směrem.

ÚROVNĚ VE STYLU DISHONORED A ROZSÁHLEJŠÍ NEŽ KDY DŘÍV

Ačkoli se zdálo, že Wolfenstein: Youngblood bude pouze malou tečkou v tomto celém universu, již dnes víme, že se má jednat o jeden z nejvíce rozsáhlých dílů série. Ve skutečnosti byste v potemnělém světě měli mít možnost strávit 25 až 30 hodin hraním příběhové kampaně. A to rozhodně není málo. Jenomže existuje důvod, proč hra vystačí na trochu déle, než se předpokládalo. Dle výkonného producenta Jerka Gustafssona studia MachineGames budou úrovně takzvaně open-ended a hráči je tak mohou projít hned několika různými způsoby. A velká inspirace bude pocházet ze stealthového populárního Dishonored. „Myslím, že hráči uvidí značnou podobnost s Dishonored, co se alespoň level designu týče. To znamená, že se dočkají trochu něčeho jiného, ovšem právě to může být velkou výhodou, obzvláště přijde-li na nacházení různých cest, ať už v boji či cestě k cíli,“ říká Gustafsson v oficiálním rozhovoru pro PlayStation Magazine. To samo o sobě samozřejmě na pár hodinách přidá a ještě k tomu obdržíme nějaké vedlejší mise společně s různými výzvami, kterých bude více než v mnoha předchozích Wolfenstein hrách.

Úrovně a mise budou samozřejmě i ovlivněné tím, že celou kampaň můžete odehrát v kooperaci s druhým hráčem, což je také způsob, který sami vývojáři značně doporučují. Celé dobrodružství, které je pojato trochu více arkádovým a méně strategickým stylem, přináší trochu odlišný typ akce, který nejlépe vyzní právě v kooperaci s druhým živým hráčem, a zároveň k vám tak příběh více pronikne. A dle slov výkonného producenta to bude potřeba. „Zmiňovaná open-ended struktura úrovní a zaměřenost na kooperaci samozřejmě přitíží samotnému budování příběhu, který se tak trochu hůře vypráví. Myslíme si, že máme silný příběh, ale je opět odlišný od toho, s čím jsme přišli dříve. Je trochu řekněme slabší, ne pouze z pohledu celkového dojmu a pocitu, ale také z množství obsahu. Kampaň je kratší, ale zase o to velkolepější je samotný gameplay,“ dodává ještě Gustafsson.

PŘÍBĚH A HRATELNOST SPOJUJE KOOPERACE

Na druhou stranu příběh sám o sobě nezní nikterak špatně. Tentokrát se hlavních rolí ujmou dvojčata Jess a Soph, dcery ústředního hrdiny předchozích dílů BJ Blazkowicze, které by se rády pustily do toho samého, co slýchaly od svých rodičů ve svých dětských letech. Přesně něco takového se jim naskytne, když zjistí, že se jejich milovaný otec ztratil a odhodlané nepřestat, dokud ho znovu nenajdou, se spojí s Abby, dcerou FBI agentky Grace Walker, kterou můžeme znát z předchozího The New Colossus, čímž se vydají na šílenou a nekončící misi. Na čem bude ale záležet po celou dobu, je neustále rozvíjející se vztah mezi samotnými dcerami, který ovlivňuje příběh a samotnou hratelnost ve velkém měřítku. A to se samozřejmě buduje lépe s vaším kamarádem, nežli s umělou inteligencí.

Stejně tak hratelnost bude lépe vnímána, budete-li se moct na postupu dohodnout s někým, kdo vám skutečně odpoví, nežli s něčím, co bude reagovat na vaše rozkazy. Určité pasáže totiž můžete projít tiše, v jiných zase s přehledem vypotřebovat veškeré zásobníky či oba postupy zkombinovat. Zvolíte-li ovšem akční postup – což asi ve většině případů uděláte – připravte se na rychlé souboje, které ještě závisí na několika RPG prvcích. A tím se pomalu vzdalujeme od té lineární dávky single-playeru, který byl pro Wolfenstein poměrně typický. Mise navíc budou závislé na levelu vašich postav, jelikož si sami po odehraném úvodu můžete vybrat, do jaké naskočíte jako první. Samozřejmě, je-li váš level nižší než mise, na kterou se chcete vydat, s přehledem můžete, ovšem nečekejte procházku růžovým sadem a připravte si pořádnou hromadu lékárniček. Čím se ale od předchozích dvou dílů neoddálíme, je perk systém, který nám umožní otevřít si nějaké nové schopnosti. Ovšem fungovat to bude také malinko jinak, což je zase ovlivněno nově zakomponovaným RPG levelováním.

A CO MIKROTRANSAKCE?

Nutno také poznamenat, že se zde budou vyskytovat mikrotransakce, ovšem ty se budou vztahovat pouze na kosmetické doplňky v podobě různých skinů oblečků či zbraní. Objevily se také různé spekulace, zda se ve hře nebude vyskytovat možnost, jak hru urychlit, ovšem vypadá to, že něco takového se zde nakonec vůbec neobjeví. Tak uvidíme, kolik pravdy na čem je.

„Hlavním důvodem, proč je tenhle díl docela dost jiný, je skutečnost, že jsme jako studio chtěli zkusit něco nového a udělat něco jiného, chápete?“ dodává nakonec Jerk Gustafsson v rozhovoru s GamesBeat. „Mohli jsme jít zpátky a udělat naprosto to samé, co jsme udělali v naší minulé hře, ale tohle na nás působí celkem osvěžujícím dojmem.“

S tolika změnami můžeme očekávat, že Wolfenstein: Youngblood nemusí sednout každému hráči, který si zamiloval staré známé dobrodružství BJ. Na stranu druhou může Youngblood přitáhnout nové hráče anebo může právě veteránům nabídnout něco, co sice na první pohled vypadá jako něco naprosto odlišného, ovšem v jádru si ponechává svou temnou atmosféru a známou surovou hratelnost. Zda i vy si Wolfenstein: Youngblood užijete ale budete moci vyzkoušet již 26. července 2019, kdy hra vychází na PC, PlayStation 4, Xbox One i Nintendo Switch. Co si o hře ale myslíte nyní? A pokud jste alespoň vyzkoušeli předchozí díly Wolfensteina, jak na vás působí tato moderní předělávka?