V závěru letošního roku dorazí – tedy aspoň doufáme, že dorazí – hororová 3D adventura Hello Neighbor 2. Už teď mohou ale hráči, kteří si hru předobjednali, vyzkoušet její beta verzi. I my jsme pochopitelně využili příležitost vrátit se do městečka Raven Brooks. A pokud vás zajímá, jak na tom hra je několik měsíců před vydáním, tak rozhodně neodcházejte.

PŘÍBĚH BUDE STEJNĚ TEMNÝ JAKO V PRVNÍM DÍLE

V druhém díle Hello Neighbor se vžijeme do role podivínského investigativního reportéra Quentina. V jeho kůži se budeme snažit objasnit, proč z města zmizely všechny děti. Včetně Nickyho Rotha z prvního dílu. Navštívit lze i některá známá místa jako například Petersonův nyní už prázdný, ale přesto pořád děsivý dům. Už od úvodní cut scény se hra prezentuje velmi chladnou a nepříjemnou atmosférou.

Dovolím si tvrdit, že ačkoliv jsem hrál první díl pouze na iPadu, tak mrazivý pocit jako nyní jsem prostě neměl. Navzdory tomu, že celý svět je barevnější, živější a tzv. ambicioznější, našli vývojáři perfektní kontrast mezi malebným – možná až pohádkovým – grafickým stylem a temnou atmosférou. Už od prvních krůčků jde zkrátka cítit, že v Raven Brooks je něco špatně a nejsme zde vítáni.

TECHNICKÝ STAV JE I NA BETAVERZI CELKEM ŠPATNÝ

Hodnotit technickou stránku hry v její beta verzi se zkrátka nesluší. U Hello Neighbor 2 mi to ale nedá. Celé to totiž působí spíše jako alfa verze. Celý příběh je vyprávěn bez jakéhokoliv dialogu nebo zadání úkolu. Hra vás prostě vhodí do města a řekne „hrajte“. Jasně, sandboxová povaha titulu nám dává naprostou volnost v tom kam a kdy půjdeme.

Několikrát se mi však stalo, že jsem se nemohl do dané lokace dostat, i když jsem tam prostě potřeboval. V místní pekárně jsem například potřeboval ukrást klíč, abych se mohl v ději posunout dál. Kdykoliv jsem ale vstoupil na schody, chytla mě prapodivná ptačí entita a takhle jsem danou situaci musel opakovat klidně i třicetkrát. Někdy pomohlo ve hře pomocí spánku přetočit čas, někdy to prostě stačilo několikrát opakovat a někdy pomohl pouze restart. Několikrát jsem se také propadl texturou a prošel zavřenými dveřmi.

Audio je na tom sice o dost lépe, stále je však na čem pracovat. Jak už jsem zmiňoval, celý příběh je bez jakéhokoliv dialogu. A tak když postavy mluví, neslyšíme žádná slova, ale jen jakési mumlání. Tady si však vývojáři z Dynamic Pixels zaslouží poklonu. I když totiž není řeči postav rozumět, podle tónu jejich hlasu jde vždy nádherně odhadnout situace, a to vám několikrát zachrání krk. Pokud tak bude soused mluvit pomalu a znít unaveně, je to znamení, že z jeho ložnice musíte okamžitě vypadnout.

I tak jsem se ale setkal se spoustou chyb. Některé dveře jsou vybaveny zvonkem, a tak jejich otevření zalarmuje obyvatele domu, že se něco děje. Několikrát jsem však otevřel dveře přímo vedle stojícího souseda, zvonek se rozezněl a já pojal podezření, že je soused nejspíš hluchý. Jelikož bez hnutí stál vedle mě a následně v klidu odešel. 

Podobnou situaci jsem za celou dobu hraní zažil hned několikrát i v situaci, kdy jsem se snažil ukrýt. Když mě nějaký obyvatel domu spatřil, schoval jsem se za nejbližší krabici a přestože o mě musel vědět a koukal mi do očí, tak bez zájmu odešel

DO PROSINCE ČASU DOST

Nezbývá než doufat, že autoři všechny nedostatky do prosince opraví. Času na to mají víc než dost. Já už se totiž nemůžu dočkat, až celé té situaci se zmizením dětí přijdu na kloub. Hra vychází 6. prosince jak na PC, tak i na nové a staré generace konzolí. Předplatitelé Game Passu si navíc budou moci zahrát bez dalších investic.