Vývojáři z polského CD Projekt RED chtějí v pokračování Cyberpunku s kódovým označením Orion lépe vystihnout blízkou, dystopickou budoucnost Ameriky. V prvním díle prý totiž nešli dostatečně do hloubky.

Cyberpunk 2077, který se odehrává ve kalifornské fiktivní metropoli Night City, má ztělesňovat konečnou fázi kapitalistické Ameriky. Životy lidí jsou jako všechno ostatní řízeny korporacemi a lidem nezbývá než se uchylovat ke zločinu či jiným komunitám, aby byli v této dystopické budoucnosti aspoň o krok napřed. To je vize, kterou polský CD Projekt RED chtěl zprostředkovat, nyní však touží zajít ještě dál.

Studio ve svém podcastu AnsweRED, kam zvou různé vývojáře z celého světa. V nejnovějším díle byl jedním z hostů Paweł Sasko, jeden z hlavních designerů pokračování Cyberpunku 2077, které se vyvíjí v novém studiu v Bostonu. Sasko se rozpovídal o tom, že ačkoli měl Cyberpunk 2077 zobrazovat dystopickou americkou budoucnost, tak od vydání hry v roce 2020 do Ameriky častěji cestoval a měl neutuchající pocit, že v některých tématech zkrátka nešli dostatečně do hloubky.

„VIDÍM, ŽE JSME NAPŘÍKLAD NA NĚKTERÝCH MÍSTECH NETLAČILI NA PILU DOSTATEČNĚ. JAKO TŘEBA KRIZE BEZDOMOVCŮ, KDYŽ SE NA TO PODÍVÁM, ŘÍKÁM SI, ŽE JSME V ROCE 77 NEBYLI DOST DALEKO. MYSLELI JSME, JAK JSME DYSTOPIČTÍ, ALE VŮBEC JSME NEŠLI DO JÁDRA PROBLÉMU.“

PAWEŁ SASKO

Další z vývojářů a výkonný producent pokračování Cyberpunku Dan Hernber lehce zavtipkoval o tom, že v roce 2077 byl „jeden bezdomovec někde ve stanu“ a vývojáři si mysleli že to stačí. Realitou je, že z pohledu Američanů by potřebovali celé město lidí bez domova v Night City, aby zachytili bezdomoveckou krizi v zemi. Sasko k tomuto dodal, že život v Americe mu otevřel oči a poskytl mnohem lepší pohled na to, jak rozšířené tyto problémy skutečně jsou.

Z těchto odpovědí nám vychází, že druhý Cyberpunk nám ukáže větší rozdíly mezi jednotlivými společenskými vrstvami. Ostatně, už v Night City jsme viděli rozdílné životní styly a problémy každé sociální vrstvy.

Zatímco vyobrazení systémových problémů, jako výše zmíněné bezdomovectví je jedna věc, Sasko říká, že právě práce na Orionu v Americe jim pomůže vychytat nesrovnalosti, které se na první pohled neodhalí. Například víka od kanálů v roce 2077 jsou takové, jaké jsou k vidění v Německu, ale v amerických městech byste je hledali marně.

„Když jedete do Ameriky, jsou tam věci jako hydranty, vidíte, jak jsou umístěny a jak vypadají. Vnímáte pouliční osvětlení a jeho umístění. Odpadkové koše jsou před domem hned u ulice. V Polsku nebo v Evropě to skoro nikde nevidíte.

Sasko dále zmiňoval i různé barvy či symboly dopravních značek nebo typy obrubníků. Všechno je prostě trochu jiné a nenarušuje to ponoření do hry, ale je to prostě taková drobnost, u které si říkáte: No, možná to jako, víte, nedělali lidi, kteří tady žijí, nebo lidi, kteří plně rozumí celé americké kultuře“ dodává Sasko.

To režisér Sebastian Kalemba vyzdvihuje možnost přiblížit se americké kultuře tím, že poznávají Spojené státy americké. Když žijí v USA, tak mohou snadněji cestovat po zemi, fotografovat zajímavosti a inspirovat se jimi.

Vzhledem k tomu, že práce na opravných aktualizacích a datadisku Phantom Liberty již skončily, je to poprvé za 10 let, kdy nikdo z CD Projektu RED na Cyberpunku 2077 nepracuje. Navzdory nepříliš povedenému vydání se studiu podařilo situaci naprosto otočit a získat si přízeň a důvěru hráčů zpět..

To je prozatím vše. O druhém Cyberpunku toho celkově moc nevíme. Nějakou dobu bude ještě trvat, než v Bostonu dají dohromady nový tým pod vedení, hlavních vývojářů Cyberpunku 2077. Jedno je ale jisté už dnes. Projekt Orion půjde ve šlépějích Zaklínače. Ve srovnání s předchozí hrou má přinést více herních vylepšení a funkcí. Kromě toho vymění interní technologie za Unreal Engine 5.