No Man's Sky bylo vždy působivou hrou po technické stránce, která při každém hraní zajišťuje procedurální generaci zahrnující stovky rozmanitých planet, biomů a mimozemských tvorů. Programátor Martin Griffiths z Hello Games nedávno na síti X přidal příspěvek, ve kterém pomocí vývojářských nástrojů demonstroval sílu jejich vlastního enginu.

V ukázce běží hra na vývojářské sadě PS5 a lze vidět, jak dokáže rychle načítat tři různé planety za méně než minutu. V následném tweetu Griffiths vysvětluje, že ve videu je záměrně vypnutá kolize, což znamená, že vidíme prázdnotu pod herní geometrií. Přestože v debug módu stále dochází k pop-in efektům (náhlému objevení objektů), vývojáři na optimalizaci stále pracují. Pokud vás tedy tento jev při cestování po planetách obtěžuje, neměl by vás dlouho trápit.

Griffiths také upozorňuje, že po nedávné aktualizaci Worlds, o které jsme psali zde, se „rychlost generování téměř zdvojnásobila“. Tento výrazný nárůst výkonu je výsledkem tvrdé práce jednoho vývojáře, který strávil měsíce přepisováním kódu. Tvůrci také využili práci na jejich chystaném titulu Light No Fire, ze kterého přebírají nejnovější technologie pro generaci světa.