Hry jsou stále větší, komplexnější, detailnější, složitější... Hráči vyžadují kvalitu, což má pochopitelně vliv na dobu, jak dlouho je hra ve vývoji. Podle šéfa Xbox Game Studios Matta Bootyho si ale průmysl a fanoušci ještě úplně neuvědomují, že tohle všechno prodlužuje vývoj.

V rozhovoru pro Axios vysvětlil Booty, že dříve bylo možné hru s velkým rozpočtem vytvořit za tři až čtyři roky. Nyní jsou to ale čtyři, pět až šest let. Delší vývoj je způsobem požadavky na vyšší technickou kvalitu, lepší grafiku v rozlišení 4K a další věci moderních titulů.

Menší hry a projekty od nezávislých týmů samozřejmě mohou být vyvinuty rychleji a vyjít například za rok. Vše záleží na velikosti a na tom, jak komplexní hru chcete vytvořit. To je nejspíš důvod, proč Microsoft svým studiím umožnil vytvářet nejen velké AAA hry (Starfield, Forza Motorsport, Avowed nebo Fable), ale také menší jako je například Hi-Fi Rush.

Slova Bootyho se dají chápat jako vysvětlení toho, proč Microsoftu tak dlouho trvá vytvořit kvalitní hry. Naštěstí tyto problémy se zdají být pomalu minulostí a technologický gigant směřuje k tomu, že bude vydávat ročně čtyři své hry. Letos to je Minecraft Legends, Redfall, Starfield a Forza Motorsport. Na příští rok má v plánu Senua’s Saga: Hellblade 2, Avowed, Microsoft Flight Simulator 2024 a nejspíš jižanskou adventuru South of Midnight od autorů We Happy Few a Contrast. Také je tady Clockwork Revolution ve stylu BioShocku od tvůrců Wasteland.