Metro Exodus patřilo mezi první velké hry, které na místo Steamu vyšly exkluzivně v obchodě Epic Games Store. Toto oznámení rozrušilo značnou část hráčů. Částečně z toho důvodu, že hra byla zprvu oznámena na Steam včetně předobjednávek, a až poté se přesunula exkluzivně na Epic. Tento krok tedy nebyl tím nejlepším.

V rozhovoru pro gamesindustry.biz se generální ředitel společnosti Koch Media Klemens Kundratitz vyjádřil, že dohoda se společností Epic Games skutečně způsobila trochu rozruch, ale celkově je “velmi šťastný” z toho, jak si hra vede komerčně

"Celkově jsem stále přesvědčen, že bychom jako průmysl a jako vydavatel měli uvítat Epic a jejich obchodní model," řekl, doplnil: "Máme silný vztah s Epicem a stále máme silný vztah se Steamem."

Kritický bod pro Kundratitze bylo špatné načasování oznámení. Řekl, že si přeje, aby jeho společnost mohla zprávu o dohodě s Epicem odhalit dříve. Uvedl, že: “to nebylo správné rozhodnutí.

Pokud jde však o budoucnost, společnost Koch Media, která vlastní Deep Silver, vlastněný THQ Nordic AB, bude v budoucnu nadále zvažovat exkluzivní nabídky společnosti Epic. Dále však dodává, že se tím nechce zbavit Steamu. Například hry Iron Harvest bychom se měli dočkat v záři 2020 na Steamu.

Jedním z hlavních důvodů, proč Koch Media uzavřeli dohodu s Epicem pro Metro Exodus, bylo to, že obchod Epic Games Store platí vydavatelům více. Jak už se několikrát probíralo, Steam dává v základu vydavatelům 70 procent z prodejů, zatímco Epic dává 88 procent. “Musíme přijmout digitálního partnera, který nabízí mnohem přesvědčivější obchodní model, než kdokoli jiný, a myslím si, že fungují dobře jako vzor, jak pro nás, tak i pro ostatní digitální partnery. Rozdělení 70/30 je upřímně docela anachronistické,” uvedl Kundratitz.

V únoru řekl Kundratitz totéž, když bylo odhaleno, že Metro Exodus opouští Steam. “Velkorysé podmínky výdělku společnosti Epic jsou měničem her, které vydavatelům umožní více investovat do vytváření obsahu.

A zdá se, že ani odebrání Metra Exodus ze Steamu nijak neohrozilo prodeje hry. Společnost THQ Nordic v květnu oznámila, že prodala 2,5 krát více kopií Metra Exodus, než původního dílu Metro: Last Light na Steamu. Prodeje nového Metra Exodus vykompenzovaly všechny náklady na vývoj a marketing krátce po vydání.

Ke stejné záležitosti se vyjádřil i Ubisoft a vysvětlil, proč již neuvádí své hry na platformě Steam, o něm společnost tvrdí, že má “nerealistický” obchodní model. 

No a co si o tomto celém myslíte vy? Akceptujete vyjádření vydavatele?