Mnozí z vás se jistě chystají nebo už hrají nového Dooma s podtitulem Eternal, někteří už ho možná dohráli. Tak či onak pravděpodobně platí jistý konsensus, že po grafické stránce, zvukové a hudební stránce je tahle nová hra od id Software opravdové žrádlo.

V zásadě asi málokoho překvapí, že je Doom Eternal oproti dřívějšímu dílu z roku 2016 snad v takřka všech ohledech vizuálně lepší a kvalitnější. Koneckonců od sebe hry dělí skoro čtyři roky. Přesto je zajímavé jednotlivé rozdíly vidět vedle sebe. O to se na YouTubu postaral Nick930 se svou sérií Direct Comparison, kde vedle sebe porovnává dvě hry v rámci stejné série nebo v podobném zasazení, aby se podíval na jednotlivé rozdíly v grafice, texturách, prostředí, osvětlení a dalších aspektech.

Především Doom je zajímavý tím, že obě hry sdílí spoustu stejných monster a démonů. A i tak se najde spousta rozdílů. Největší pozornost zaslouží především Mancubové, Cacodemoni, samotný Doom Slayer a celkový zbraňový arzenál. To vše se může pyšnit pořádnými vylepšeními modelů i textur.

V porovnání jsou ale i ostatní části zajímavé, především pak například práce s osvětlením a prostředím, efekty nebo fakt, že se Revenant zdá být o něco méně kvalitní právě v novém díle.

Doporučit také můžeme samostatné video od Cycu1 vyloženě porovnávající všechny démony ve hře.

Na závěr pak fanatiky do technologie určitě potěší nové video od Digital Foundry rozebírající především samotná střeva Doom Eternal a enginu idTech 7. Tento engine je sám o sobě vcelku pozoruhodný, takže video můžeme určitě jenom doporučit. Nechybí ani porovnání a rozbor všech konzolových verzí a část věnovaná PC.

Pokud si každopádně ještě nejste úplně jisti tím, jestli se Doom Eternal vyplatí i po stránce hratelnosti a obsahu, určitě vyhlížejte naši recenzi, která by měla vyjít v následujících dnech.