Bethesda splnila slib a vydala květnovou aktualizaci, která do Starfieldu přináší nové funkce a vylepšení celkového hráčského zážitku, včetně možnosti zahrát si při 60 snímcích za sekundu na Xboxu Series X.

AKTUALIZOVANÉ POVRCHOVÉ MAPY

Povrchové mapy jsou vylepšené a nahrazují tečky na povrchu terénními značkami. Tyto značky spolu s vizuálními zajímavými body na mapě výrazně zjednodušují navigaci a hledání lokací.

Nové značky byly navíc přidány i do velkých měst, kde ukazují umístění obchodníků, a každá z těchto značek funguje jako bod pro rychlé cestování. Hráči se mohou na tato místa okamžitě přesunout ze svého skeneru nebo z povrchové mapy.

NOVÉ HERNÍ MOŽNOSTI

Nová aktualizace poskytuje hráčům větší svobodu a flexibilitu při úpravě herního zážitku. Hráči si nyní mohou upravit kredity u obchodníků a nosnou kapacitu anebo získat přístup k lodnímu nákladu odkudkoliv díky inventáři. Hráči, kteří si chtějí vyladit obtížnost, mohou použít nové funkce hry na přežití, jako je třeba úprava efektů jídla a nástrah prostředí, a také nové nastavení boje, aby byly například vesmírné souboje náročnější a přestřelky jednodušší. A nakonec je tu nová extrémní obtížnost, která je ještě těžší než velmi vysoká.

Pomocí tohoto nastavení se hráči mohou zaměřit na herní styl, který je nejvíc baví. 

NOVÉ NÁSTROJE PRO ÚPRAVU INTERIÉRU LODÍ

Ve hře Starfield je loď pro hráče domovem. Květnová aktualizace rozšiřuje dostupné možnosti úpravy interiéru lodí. Také jsou tu nové a zcela prázdné moduly, které si hráči mohou vyzdobit od nuly a nadále tak upravit rozvržení lodě díky dalším dostupným otvorům pro dveře.

NASTAVENÍ ZOBRAZENÍ PRO XBOX SERIES X 

Hráči na Xboxu Series X si nyní mohou vybrat, jestli dají přednost grafické kvalitě, nebo výkonu. Pro obě možnosti tvůrci důrazně doporučujeí displej s variabilní obnovovací frekvencí (VRR) minimálně 120 Hz.

- Cílový počet snímků: Hráči si nyní mohou vybrat počet snímků 30, 40, 60 či bez limitu na displejích s VRR. Hráči bez displeje s VRR s alespoň 120 Hz si pořád budou moct vybrat 30 či 60. Při hraní na 60 snímcích a displeji bez VRR může občas docházet k trhání obrazovky.

- Priorita: Hráči si nyní mohou vybrat mezi grafikou a výkonem a pokusit se udržet cílový počet snímků. Režim výkonu autoři doporučují, pokud zvolíte cílový počet minimálně na 60 snímků. Priorita grafiky udrží nejvyšší rozlišení a zároveň zachová kompletní detaily u speciálních efektů, nasvícení a davů. Priorita výkonu sníží interní rozlišení a detaily u speciálních efektů, nasvícení a davů. Oba režimy mohou upravovat interní rozlišení i dynamicky v případě náročnějších scén či akcí.

- VSync: Hráči nyní mohou vypnout či zapnout VSync. Pokud tuto funkci vypnete, herní snímky se oddělí od obnovovací frekvence monitoru, což může mít za následek trhání obrazu. Zapnutí synchronizuje počet snímků s obnovovací frekvencí monitoru, aby se předešlo trhání obrazu, ale zároveň se tím počet snímků omezí.

Ve videu od Digital Foundry se můžete podívat, jak se vývojářům podařilo Starfield optimalizovat, aby běžel při vyšší snímkové frekvenci. Dříve zástupci Bethesda Game Studios tvrdili, že to není možné.

RESTART VLASTNOSTÍ U NEW GAME PLUS

Hry od Bethesda Game Studios si velmi zakládají na znovuhratelnosti a ve hře Starfield se vesmír díky New Game Plus rozšiřuje ještě víc. Nyní budou mít hráči možnost změnit svůj vzhled i vlastnosti. Díky tomu budou mít hráči příležitost nadále vizuálně ladit své postavy a experimentovat s různými herními styly po každém průchodu.

FUNKČNÍ VYLEPŠENÍ

Kromě velkých funkcí tato květnová aktualizace přináší i řadu funkčních vylepšení, jako je možnost vypnout dialogovou kameru, aby hráči mohli sledovat scény z vlastní vybrané perspektivy. V nabídkách Container a Barter jsou navíc nové záložky, které vám pomohou vyznat se v nabídkách během rychlého listování.

VÝHLED DO BUDOUCNA

Na obzoru se rýsují významné možnosti, včetně pozemního vozidla pro rychlejší planetární průzkum, oficiální podpory modů pro Starfield a obrovské příběhové rozšíření Shattered Space.

O řízení pozemních vozidel se trošku rozpovídal hlavní kreativní producent Timb Lamb. Potvrdil, že je budeme moci používat k průzkumu různých planet. S ohledem na tuto informací to vypadá na možnost uložit vozidlo do naší vesmírné lodi, abychom ho dopravili na jiná místa.