Mnoho let dokážou týmy Ubisoftu vytvářet krásné světy, které jsou rozhlehlé, ale časem také nudné. Pokud máte stejnou starost o planety ve Star Wars Outlaws, tak na tenhle neduh si měli dát tvůrci Avatar: Frontiers of Pandora a série The Division pozor.

Dalo by se říct, že se inspirovali u Red Dead Redemption II. Rockstar dokázal vytvořit krásný westernový svět a naplnit ho zajímavými úkoly a náhodnými aktivitami. A právě náhodné aktivity budou jedním z důležitých bodů na planetách a oběžné dráze ve Star Wars Outlaws.

Kreativní ředitel Julian Gerighty v rozhovoru pro IGN o nich mluví jako o emergentních událostech, kdy se bude každé dvě až tři minuty něco dít. Může to být přepadení, nebo zatčení nějakých civilistů Impériem, stejně tak boj s nějakými zločineckými syndikáty. A bude pouze na nás, jestli se zapojíme. Jednu z těchto aktivit jsme mohli vidět v gameplay záběrech v rámci Ubisoft Forward, kde Kay Vess zachraňuje loď Pyke před vesmírnými piráty.

Se zábavou jdou ruku v ruce menší světy. Ubisoft potvrdil pět planet/měsíců (Tatooine, Toshara, Akiva, Kijimi a Cantonica). Jejich velikosti jsou různé, ani u jedné to ale tvůrci nepřeháněli a soustředili se na to, aby hraní bylo zábavné a bylo plné rozmanitých aktivit. Při přesunu se máte cítit, že opravdu někam cestujete.

Toshara a Akiva jsou podobně velké, zatímco Tatooine je o něco větší. Ubisoft ale tentokrát měří velikost podle toho, za jak dlouho se dá projet na speeder biku (vznášedlo). V případě měsíce Toshara to má být čtyři až pět minut nonstop jízdy. To na první pohled nezní jako hodně. Dle kreativního ředitele je to ale hodně, protože budete často rozptylováni. Abychom si dokázali velikost lépe představit, tak Toshara svou rozlohou zabírá přibližně dvě nebo tři zóny mapy Assassin’s Creed Odyssey.

Co se ostatních planet týče, ty jsou dle všeho více městské a asi hustěji osídlené, což není pro speeder ideální. S tímto přístupem jde ruku v ruce herní doba. Dokončení příběhu bude trvat 25 až 30 hodin. Dohrání všech vedlejších úkolů a prozkoumání všeho možného zabere 50 až 60 hodin na 100 %.

Další změnou oproti tradičnímu ubisoftímu vzoru je vývoj postavy. V sérii Assassin's Creed získáváte zkušeností body a vylepšujete svého hrdinu. Ve Star Wars Outlaws bude nutné, aby Kay našla „experty“ rozmístěné po herních světech. Ty nabídnou Kay nové schopnosti a vylepšení výměnou za to, že pro ně splní úkoly a mise.

Experti jsou plnohodnotnými postavami a ze začátku nebudete vědět, kde přesně jsou, co vám mohou přesně nabídnout a jak se k nim dostat. Autoři chtějí, abyste se vypravili na cestu za objevováním, našli je a seznámili se s nimi. Pokud vás právě tohle láká, tak Star Wars Outlaws vyjdou 30. 8. letošního roku na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X/S.