Přes pět minut dlouhé video s komentářem představuje Aliens: Dark Descent, taktickou real-time strategii, ve které vedete tým drsných koloniálních mariňáků s cílem zastavit děsivý útok Xenomorfů na měsíci Lethe.

Video odhaluje řadu informací o příběhu a hratelnosti, včetně různých mechanik a systému permanentní smrti vašich postav.

Vezmete to ale od začátku. Ve hře budete ovládat jednotku až pěti mariňáků a povedete je různými prostředími s cílem odhalit tajemství a najít únikovou cestu z měsíce.

Kampaň bude „bohatá, strukturovaná a plná napětí“, které bude podpořeno možnou ztrátou postav. Ve hře Aliens: Dark Descent totiž hraje ústřední roli růst a vývoj mariňáků, ale vždy existuje riziko trvalé ztráty jedné nebo více jednotek kvůli trvalé smrti, která je vždy aktivní. Hráči proto musí plánovat každý krok a případně být připraveni na to, že po nepovedené misi budou muset své družstvo postavit znovu od nuly. Naštěstí jsou mariňáci dobře vybaveni, včetně plamenometů.

Permanentní smrt má být neblahou realitu, kdy každá chyba má trvalý dopad; a čím zkušenější mariňáci jsou, tím více bude jejich ztráta bolet. Proto se musíte neustále přizpůsobovat a měnit svou taktiku, abyste zůstali o krok před Vetřelci.

„Hráči budou řídit svou jednotku jako jeden celek díky inovativnímu a intuitivnímu ovládání na klávesnici/myši i na ovladači. Mariňáci inteligentně reagují na rozkazy díky jedinečnému systému chování družstva, který je automaticky vysílá na bojiště. Když je hrozba ze strany Xenomorfů příliš vysoká, můžete kdykoliv zpomalit čas a soustředit se na taktická rozhodnutí v zápalu boje,“ informuje tisková zpráva.

STRACH NA KAŽDÉM KROKU

Aliens: Dark Descent ale nebude pouze o napětí a hrůze. K úspěchu vyžaduje také strategické myšlení a plánováni. Hráči musí pečlivě hospodařit se svými zdroji, shromažďovat zásoby a zbraně a zároveň se vyhýbat odhalení Vetřelci a dalšími nepřáteli.

„Od samého začátku jsme se snažili vytvořit napjatou atmosféru; jsou tu tajemně potemnělé chodby, blikající zářivky a neustálá hrozba útoku Xenomorfů, ale to, co skutečně změnilo Aliens: Dark Descent k lepšímu, bylo, když jsme implementovali naši jedinečnou mechaniku fog of war, kdy jsou oblasti mapy skryté, aby vyvolávaly strach a nechávaly hráčům volný průběh jejich představivosti. To znamená, že musíte pečlivě plánovat svou cestu a pohyby na každém kroku a brát v úvahu riziko, že narazíte na Xenomorfa nebo jiné neznámé nebezpečí,“ říká kreativní ředitel Romain Clavier ze studia Tindalos Interactive.

Aliens: Dark Descent vyjde 20. 6. tohoto roku na PC, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X/S a Xbox One.