O nadcházející hře studia CD Projekt RED s názvem Cyberpunk 2077 toho stále víme méně, než bychom předpokládali, že už vědět budeme a nové informace k nám přicházejí pouze po částech. Tentokrát se k nám ovšem konečně dostaly novinky týkající se následků, které budou hráče po celou dobu doprovázet.

To, že bude příběh a gameplay Cyberpunku 2077 z nějaké části postaven na nelehkých rozhodnutí, se ví, a to, že musíme počítat s nějakými následky je přeci také samozřejmé. Nicméně fakt, že i střelba a něčí smrt bude doprovázena následky, je už trošku rozvinutější systém. Jak pronesl Mike Pondsmith, tvůrce stolní hry Cyberpunk 2020, ze které vývojáři CD Projektu vycházejí, Cyberpunk 2077 bude mít systém následků, který bude hodně blízký tomu, který se objevil v původní stolní hře. Nepočítejte tedy s tím, že systém bude zakládat na správné či špatné odpovědi, podle které by vás odměnil či potrestal. Systém bude obsahovat možnosti, které budou mít zkrátka nějaký dopad na příběh, který ve hře budete rozvíjet, a také na to, co se bude dít s ostatními postavami ve hře.  

„Docela dobře můžete odhadnout, že když odstraníte nějakého člena gangu, gang si to bude pamatovat a najdou si vás. Je to realistické, tak jak by se to pravděpodobně skutečně událo,“ řekl Mike Pondsmith v rozhovoru pro LastKnownMeal.

Sám ještě častokrát narážel na systém dobré a špatné karmy, který by ale právě nerad do hry zakomponoval. „Karma někdy není vyloženě dobře vyvážena, nerozděluje se na temnou a světlou stranu. Není černá nebo bílá. Vaše akce ale nějaké následky mají.“

Vypadá to tak, že CD Projekt RED se nehodlá pouštět toho, co už několikrát nadhodili ve třetím Zaklínači, kde naše volby také doplňovali následky, a kde jsme neměli možnosti rozdělené na ty dobré a na ty špatné. Můžeme tak jenom doufat, že se i v případě Cyberpunku 2077 vývojářům podaří dosáhnou toho, co chtějí. Co myslíte? Bude tento systém fungovat dobře?