AKTUALIZACE

FidelityFX Super Resolution 3 se dnes dostává také k hráčům Immortals of Aveum. Vydavatel Electronic Arts o tom informoval v poznámkách k nové aktualizaci.

PŮVODNÍ ZNĚNÍ ČLÁNKU

AMD během konference na letošním ročníku akce Gamescom představilo novou verzi upscalingové technologie FidelityFX Super Resolution. Takzvané FSR 3.0 přináší například novinku Fluid Motion Frames, která je velice podobná vychytávce Frame Generation, již nabízí Nvidia v rámci DLSS 3.0. Stručně řečeno, jejím úkolem je pomocí AI vytvořit falešné snímky, které mají za cíl udělat hru plynulejší.

Jak bylo avizováno, FSR 3.0 se nyní dostává do první hry. Na mysli máme letošní akční RPG Forspoken, kde se s hlavní hrdinkou Frey a jejími magickými schopnostmi snažíme najít cestu z fiktivního světa Athia zpět domů do New Yorku. Kdy bude nové FSR dostupné i pro hráče Immortals of Aveum, čili druhou hru s oznámenou podporou, zatím nevíme.

Patch o velikosti 30 MB si můžete prostřednictvím Steamu nainstalovat již nyní. Square Enix v poznámkách o této aktualizaci píše, že funkce pro generování snímků bude k dispozici pouze na grafických kartách řad AMD Radeon RX 5000, Nvidia GeForce RTX 20, Intel Arc 7 nebo novějších. Upscaling jako takový však budou moct využít i majitelé starších modelů.

Když AMD předvádělo FSR 3.0 během Gamescomu, specificky u hry Forspoken se pochlubilo až 3,4násobným zvýšením počtu snímků za sekundu po zapnutí funkce v režimu Performance. Konkrétně FPS narostly ze 36 na obdivuhodných 122.

Červený tým se dlouhodobě snaží prezentovat myšlenkou, že mu záleží na všech hráčích, a to bez ohledu na to, zda patří mezi majitele jeho hardwaru, nebo nikoliv. Nové technologie jsou proto jednak k dispozici i na konkurenčních grafických kartách, ale konkrétně upscaling jste schopni rozběhnout i na „vykopávkách“ typu GeForce GTX 10, kterým se o DLSS může leda tak zdát. AMD navíc hlásí, že FSR 3.0 může fungovat také na herních konzolích.