Chystají se v Bethesda Game Studios napodobit cestu Cyberpunku 2077 a udělat z ošklivého káčátka hit? CD Projekt RED to před časem dokázal a aktualizacemi svého akčního RPG si napravil pověst. Podle zákulisních informací vývojáři Starfieldu nedávno za zavřenými dveřmi představili další velké DLC a aktualizaci, kterou mají reagovat na nejčastější výtky hráčů.

Lidé obeznámeni s interní prezentací tvrdí, že nový obsah výrazně změní samotné základy vesmírného cestování. Let vesmírem by měl být plynulejší, volnější a méně závislý na neustálých přechodech mezi obrazovkami. Už od samotného vydání si hráči hojně stěžují na časté nahrávací obrazovky, roztříštěné cestování a málo obsahu. Vylepšené létání ve vesmíru mimochodem v létě oficiálně přislíbili sami tvůrci.

Změny se údajně nemají týkat jen samotné hry, ale i technologie. Creation Engine má projít rozsáhlou modernizací, která poslouží nejen Starfieldu, ale i budoucím projektům Bethesdy. Studio prý neplánuje přechod na Unreal Engine a chce dál rozvíjet vlastní řešení.

Zajímavé jsou také spekulace o dalších platformách. Stále častěji se objevují zmínky o verzi pro PlayStation 5, dokonce i o Nintendo Switch 2, což by naznačovalo, že Microsoft a Bethesda se Starfieldem počítají dlouhodobě a nechtějí ho nechat zapadnout.

Názory na rozsah chystaných změn se ale liší. Některé zdroje mírní očekávání a tvrdí, že nepůjde o tak radikální obrat jako u Cyberpunku. Jiní, kteří měli prezentaci údajně vidět – dokonce pod vedením Todda Howarda – mluví o skutečné snaze hru „napravit“ a dát jí nový směr. V této souvislosti se skloňuje i název dalšího rozšíření, zatím označovaného jako Terran Armada.

Každopádně, tohle DLC má být takovým rozloučením se sci-fi. Pak se má studio soustředit výhradně na The Elder Scrolls 6.

Pokud tým kolem Todda Howarda opravdu se Starfieldem něco plánuje, tak se to s největší pravděpodobností dozvíme v lednu na Developer Directu Xboxu. Vylepšení Starfieldu by ale dávalo smysl v případě, že Bethesda bude chtít v budoucnu přijít s pokračováním. Jen si vzpomeňme, jak byl Starfield očekáván. Mělo jít o generační hit. Vždyť to byla první nová značka Bethesda Game Studios po desítkách let. Hra slibovala obří vesmír, stovky planet a ambice sandboxového RPG v kosmickém měřítku.

Připomeňme, že na konci srpna letošního roku kreativní producent Timothy Lamb mluvil o práci na novinkách, které si hráči přejí. Přitom zmínil mimo jiné i novou dodatečnou příběhovou linku. Od té doby ale zavládlo ticho.