Zahraniční novináři byli společností Electronic Arts pozváni, aby si zhruba na čtyři hodiny zahráli Star Wars Jedi: Survivor. Pokračování akční adventury Star Wars Jedi: Fallen Order z roku 2019 od Respawn Entertainment zanechalo u kolegů velmi dobrý dojem.

Pokud jste měli rádi Fallen Order, které mimochodem má průměrné hodnocení 82 % (u nás 8/10), tak budete jako doma. Je to totiž více toho samého. Jen s tím rozdílem, že je vše vypilovanější a vylepšené, včetně boje založeném na bojových postojích, rozsáhlejších lokací v pseudootevřeném světě, větší pohyblivosti postav, příjemnějšího cestování po světě díky rychlému cestování, různých nových aktivit a přidání značného množství nových mechanik; mimo jiné lano s hákem a možnost ochočit si mounty.

Důležitým poznatkem je, že hlavní hrdina Cal Kestis si zachová většinu dovedností, které se naučil ve Fallen Order. Kvůli tomu museli tvůrci posílit nepřátele tak, aby stále představovali hrozbu. Takže se nemusíte bát toho, že byste souboji procházeli bez větších obtíží.

Cal bude mít k dispozici také nové schopnosti Síly, jako například Force Confusion, které dokáže obrátit nepřátelské tvory proti protivníkům.

„Od Fallen Order uplynulo pět let a my chceme, aby hráč měl pocit, že Cal toho hodně prožil. Už to není jen padawan. Takže když se vrátíte a vezmete do ruky ovladač, chceme se ujistit, že je přístupný i pro lidi, kteří nehráli Fallen Order – to je tak trochu spojeno s tutoriálem,“ uvedl senior director produkce Kasumi Shishido pro GamesRadar a dodal:

„Ale zároveň byste měli tyto schopnosti od samého začátku. A stále se můžete rozvíjet. [Cal] není rytíř Jedi. Není to Yoda. Ještě neovládá všechno. Takže je ještě spousta věcí, které se může naučit. A tak jde o rovnováhu mezi tím, aby nebyl hned od začátku příliš mocný, ale aby se od začátku do konce stále hodně vyvíjel.“

Autoři se zaměřili také na vyladění obtížnosti. V příběhovém režimu byl Fallen Order příliš snadný a obtížnost Jedi Knight zase příliš obtížná. V Survivor bude celkem pět režimů obtížnosti, v původní hře jsou čtyři. Novinkou je Jedi Padawan obtížnost. Bude se jednat o druhou nejnižší dostupnou možnost, která se nachází mezi obtížností Story Mode a Jedi Knight. Druhá jmenovaná obtížnost bude normální. Dle vývojářů si Story Mode zvolilo 40 % hráčů Star Wars Jedi: Fallen Order, protože Jedi Knight pro ně byla moc těžká. Tuto mezeru teď chtějí v Respawnu překlenout a dát hráčům na výběr.

Jak víme z dřívějška, tak Cal bude ovládat pět bojových stylů a při soubojích si vychutnáte i zvýšenou úroveň brutality s usekáváním nohou a rukou. Končetiny nebudou upadávat pouze robotům, nýbrž také lidským bytostem. Zapomeňte ale na to, že byste lidského protivníka připravili o hlavu. To bude možné pouze zvířatům a droidům. Potěší možnost využívat dva světelné meče, stejně tak dvojitý světelný meč.

Ve hře pochopitelně nebude chybět posádka lodi Stinger Mantis. Potvrzena je Calova mentorka Cere Junda a vrátí se i přeživší z Dathomiru Merrin a pilot Greez Dritus. To jsme mohli vidět v nedávném příběhovém traileru.

Survivor dle novinářů obohacuje hratelnost o typické RPG prvky. Fanoušky může zaujmout rozsáhlý systém úprav Cala. Na výběr budete mít širokou škálu světelných mečů, oblečení, účesů, a dokonce i vousů. Mladý hrdina tak u každého hráče může vypadat odlišně.

Zahraniční preview zmiňují 7 různorodých planet, vedlejší úkoly a Jedi Chamber Rooms. Komnaty Jediů budou převážně vedlejší lokace, kde předvedete schopnosti Cala. Představte si je jako místnosti s nejrůznějšími hádankami. I tady vám bude dělat společnost droid BD-1.

Pokud plánujete hrát na PS5, tak vývojáři využili haptickou zpětnou vazbu a adaptivní spouště bezdrátového ovladače DualSense. Na využití si měly dát záležet týmy Respawnu, které měly na starost zvuky a boj. Efekty se mají přenést do vašich rukou.

Star Wars Jedi: Survivor vyjde už 28. 4. tohoto roku pro PlayStation 5, Xbox Series X/S a PC.