Microsoft v posledních letech výrazně investovat do svých tvůrčích týmů a za spoustu peněz koupil spoustu studií. Poslední akvizicí americké společnosti byl ZeniMax Media s Bethesdou za 7,5 miliardy amerických dolarů, která Xbox Game Studios rozšířila z 15 na 23 studií. Oproti nim Sony koupila v roce 2019 studio Insomniac Games za 229 milionů dolarů a dnes oznámila akvizici finského studia Housemarque.

Přečtěte si také: PlayStation 5: Sony chce zvýšit výrobu a má velké prodejní plány

Hermen Hulst, šéf PlayStation Studios, při té příležitosti uvedl, že navzdory koupě Housemarque se Sony nesnaží konkurovat Microsoftu. Hulst popřel, že by se Sony účastnila „závodu ve zbrojení“ s Microsoftem. Místo unáhleného nákupu investuje do týmů, které zná a ví, co od nich může očekávat.

„Velmi pečlivě si vybíráme vývojáře, které k nám přivedeme. Naší poslední akvizicí byla společnost Insomniac [za 229 milionů dolarů v roce 2019] a tato akvizice dopadla velmi dobře. Vždy hledáme lidi, kteří vyznávají podobné hodnoty, mají podobné tvůrčí ambice a dobře spolupracují s naším týmem, abychom do nich mohli dále investovat a pomáhat jim růst jako tvůrcům. Není to tak, že bychom chodili a náhodně nakupovali," uvedl Hulst v rozhovoru pro GQ.

„Jde se o velmi, velmi cílené akvizice týmů, které dobře známe. Naše skupina vývojářů pro externí tvůrce s Housemarque dobře spolupracovala po technické stránce, po stránce vývoje, a dokonce i po kreativní stránce,“ dodal šéf PlayStation Studios s tím, že právě z těchto důvodů pro ně měla koupě Housemarque smysl.

Jednání o akvizici začaly v minulém roce, ale obě firmy upřednostnily dokončení hry Returnal a teprve poté se bavily o budoucnosti. Hermen Hulst závěrem rozhovoru upozornil, že se vše připravovalo několik měsíců. Kvůli probíhající pandemii se všechna jednání konala výhradně na Zoomu.

Přečtěte si také: Sony chystá velkou aktualizaci firmwaru PS5 s novými funkcemi

Sony hodlá do Housemarque investovat další peníze a rozšířit finské studio. Podle výkonného ředitele Housemarque má o dalším titulu napovědět Returnal. Ilari Kuittinen je přesvědčen o vytvoření skvělého herního a nezapomenutelného zážitku.

Japonská divize PlayStationu na oficiálním blogu a sociálních sítích zveřejnila špatný obrázek, který místo akvizice Housemarque zmiňoval akvizici Bluepoint Games, tedy autorů řady remasterů, včetně Demon's Souls pro PlayStation 5. I tady by koupě studia dávala smysl.