Magazín · Drby · v úterý 1. 6. 2021 14:53
Sony měla koupit studio Housemarque odpovědné za Returnal
Divize PlayStation Studios se rozrůstá pozvolna. Sony nenakupuje ukvapeně a pro akvizice si vybírá tvůrčí celky, s nimiž delší dobu spolupracuje. Tuhle strategii společnost uplatnila u Insomniac Games (autoři série Ratchet & Clank, Resistance a Spider-Man) a zdá se, že stejně jednala i u novějšího nákupu.
Zatím to nemáme oficiálně, ale podle všeho Sony koupila finské studio Housemarque, které naposledy vytvořilo PlayStation 5 exkluzivitu Returnal. Předtím to ve spolupráci se Sony byly střílečky Matterfall, Alienation nebo Resogun.
Přečtěte si také: PS5 se přestane prodávat se ztrátou. Nový model byl zaregistrován
S informací přišel šéf brazilského studia Diorama, které spolupracovalo na hrách Horizon Zero Dawn, Returnal a několika dalších. Šéf Diorama v nedávném rozhovoru řekl, že o Returnalu nemůže příliš mluvit kvůli dohodám o mlčenlivosti, „tím spíše, že Housemarque je pod hlavičkou Sony“, a zmínil, že Diorama se podílí na další hře Naughty Dog.
Z odpovědi lze vyvodit, že Housemarque se řadí do first-party studií Sony. V tuhle chvíli to není potvrzené, ale z mého pohledu nejde o nic nečekaného. Jak jsem psal v úvodu, akvizice Housemarque dává smysl, a navíc se Sony dlouhodobě spolupracuje.
Marketingový ředitel studia Housemarque, Mikael Haveri, se nedávno nechal slyšet, že v budoucnu chtějí vytvořit další projekty kalibru Returnal, se stejnými ambicemi a rozpočtem, ne-li ještě vyšším. To hezky zapadá do dnešní informace.
Při čekání na oficiální zprávu se můžeme podívat na statistiky z Returnal. Tato hra patří k nejtěžším titulů na PlayStationu 5 a prověří každého hráče. Tvůrci se nyní pochlubili spoustou údajů. Dozvídáme se, kolikrát hráči zemřeli, kolik nepřátel Selena zabila a kolik hodin bylo celkově odehráno.
Přečtěte si také: Unreal Engine 5 předvádí dechberoucí next-gen možnosti
Za poslední měsíc hráči společně nasbírali téměř šest milionů odehraných hodin, což odpovídá 684 letům hraní. Během těchto běhů hráči zabili více než miliardu nepřátel, zatímco umělá inteligence hráče porazila více než devět milionkrát.
Nejzajímavějším údajem je první boss. Ukázalo se, že Phrike je tím nepřítelem, který hráče zabil nejčastěji. Potvrzuje se tak, jak je Returnal náročný na začátku, než si odemknete modifikace zbraní a naučíte se hrát.
It's been almost a month since our fantastic launch of Returnal! To celebrate here are some statistics showing how you are all adjusting to Atropos!
— Housemarque (@Housemarque) May 28, 2021
Thanks for playing from all of us at Housemarque ❤️ pic.twitter.com/EanrlRGtSj